וירולוג גרמני טוען שאיתר סימפטום חדש של נגיף הקורונה

פרופ' הנדריק שטריק, ראש המכון לווירולוגיה ואפידמיולוגיה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בון, אומר כי איתר סימפטום של המחלה שעד כה לא צוין: אובדן זמני של חוש הריח והטעם

בדיקה לנוכחות נגיף הקורונה באוניברסיטת אסן, גרמניה / צילום: Wolfgang Rattay, רויטרס
בדיקה לנוכחות נגיף הקורונה באוניברסיטת אסן, גרמניה / צילום: Wolfgang Rattay, רויטרס

וירולוג גרמני שבחן יותר ממאה מקרים של חולי קורונה במדינה בשבועות האחרונות אומר כי איתר סימפטום (תסמין) של המחלה שעד כה לא צוין: אובדן זמני של חוש הריח והטעם. פרופ' הנדריק שטריק, ראש המכון לווירולוגיה ואפידמיולוגיה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בון, אומר כי מדובר בתסמין שלא תואר עד כה על ידי מדענים סינים, והוא מתווסף לחום ולשיעול כחלק מהתסמינים הנפוצים ביותר של המחלה.

"כשני-שלישים (66%) מהחולים שראיינו", אמר פרופ' שטריק בראיון עם העיתון "פרנקפורטר אלגמיינה", אתמול, "תיארו כי הם איבדו את חוש הריח והטעם למשך כמה ימים. זה הגיע עד למצב שבו אם לא הצליחה להריח אם החיתול של התינוק שלה מלא או ריק. אחרים לא הצליחו להריח את השמפו שלהם, ותיארו את המזון שאכלו כ'תפל'".

הרופא הגרמני הוסיף כי ככל הנראה התסמין הזה מופיע בשלב מתקדם של המחלה. "אנחנו לא יודעים לתאר במדויק באיזה שלב של המחלה הסימפטום הזה מופיע, אנחנו מאמינים שמדובר בשלב מתקדם יחסית שלה". יש לציין כי מדובר בתוצאה ראשונית של מחקר מתנהל, שכלל ראיונות עם רק 100 בני אדם החולים במחלה במערב-גרמניה, ולא עבר בקרת עמיתים. כמו כן, הפרעות בחוש הריח והטעם נחשבות גם לאחד מהתסמינים של שפעת או צינון, אם כי לא ברור באיזה היקף מהמקרים.

צוות המחקר של פרופ' שטריק, הכולל כ-40 רופאים ודוקטורנטים, עבר בית-בית בהיינזברג, מוקד ההתפרצות החמורה ביותר בגרמניה. "בדקנו את הסימפטומים של החולים וחיפשנו תסמינים חדשים, בדקנו ידיות של דלתות לנוכחות הנגיף, לקחנו דגימות אוויר, בדקנו טלפונים חכמים ושלטים", סיפר הרופא. הוא מסר כי כ-90% ממי שאובחנו עם הנגיף סובלים מתסמינים קלים בלבד, "כפי שנמצא גם במחקרים בסין".