כשההנחיות לציבור הישראלי הינם להישאר בבית, נותרות החנויות ברחובות ובקניונים בלי אחד המרכיבים החיוניים שלהם בדרך למכירה הלקוחות. בפאנל שהנחתה היום (ד') העיתונאית אלה לוי-וינריב בכנס "עסקים וכלכלה בצל הקורונה" של "גלובס", שהתקיים באופן וירטואלי ועבר בשידור חי, דנו באחד הפתרונות הפשוטים לסיטואציה בה אי אפשר למכור ללקוחות 'פנים אל פנים'- הקמת חנות אינטרנטית.

לדברי מיה ארזי מייסדת JOY365, חנות אינטרנטית המשווקת מוצרי קוסמטיקה, לאחר שנים של שימוש בשיטות שיווק מסורתיות היא שבה לישראל וגילתה שעם הטכנולוגיות הקיימות כיום, פתיחת חנות אינטרנטית היא מהלך פשוט מאוד ומשתלם מאוד. לדעתה, ללא קשר לקורונה חנות אינטרנטית היא הכרח המציאות: "אנחנו בעולם חדש וחייבים להתאים את עצמנו - חנות אינטרנטית היא חובה לכל עסק ללא קשר לקורונה. ההקמה היא פשוטה, העלויות השוטפות זניחות - מה שאני משלמת היום כעלויות שוטפות לחודש זה פחות מהדלק למשרד עליו שילמתי פעם כדי להגיע למשרד. זה נוח, יש תמיכה בעברית ומאוד קל לתפעול".

מה המוצר הנמכר ביותר בימים אלה?

"שעווה להסרת שיער- לכל הנשים שאינם יכולות כעת להגיע למכוני הקוסמטיקה".

קובי חדד הוא שותף עם בנק הפועלים בפלטפורמה אינטרנטית המאפשרת פתיחת חנויות אינטרנטיות ומספקת למי שמעוניין כלים וספקי שירותים בתחום הדיגיטלי כדי לאפשר לעסקים להציע באונליין את מה שהם עושים באופליין.

לדבריו, הימים האחרונים הם קטליזטור לפתיחת חנויות אונליין "אם עד עכשיו רק חלק קטן מהעסקים הבינו כמה חנות אינטרנטית עוזרת לעסק, היום מבחינתם זה להיות או לחדול. הפחד הגדול של בעלי עסקים כעת זה שאין להם יותר עסק. שהם גמורים כי לא מגיעים אליהם לקוחות או שלקוחות מגיעים אבל הם לא רוצים להיחשף אליהם מחשש שהלקוחות מסכנים אותם. ועבורם החנויות האינטרנטיות הן פתרון כי אפשר להקים אותם בקלות רבה. בסופו של דבר אחרי שמעלים את המוצרים יש לינק וכל עסק שהוא בעל תושיה מפיץ אותו בכל אמצעי ההפצה".

אורי כהן, מנהלת הפיתוח העסקי של האקדמיה לבשר, היא חלק מעסק משפחתי של גידול וייבוא בשר. המלאי הגדול שברשותם הביא להחלטה לפתוח חנות אינטרנטית כבר בחודש ינואר, טרום משבר הקורונה. "אני לא מבינה במחשבים" אמרה כהן בכנות "אני עורכת דין במקצועי וכל העולם הזה רחוק ממני. אבל פתחתי חנות לבד ותוך שעתיים הכנסתי לוגו, באנרים עם הסברים על הבשר ויצאנו לדרך. גם כעת יש כל הזמן הדרכה. זאת פלטפורמה קלה - יותר קלה מלהרכיב פאזל. במציאות שישראל התעוררה אליה כשבא המשבר התחילו לזרום הזמנות שמאפשרות למכור את המלאים שצברנו לקראת פסח".

חדד טוען שהפתרון של חנות אינטרנטית הוא מיטבי כמעט לכל תחום: "בימים האלה פנתה אלינו אישה שמקימה חנות בה היא מוכרת בישולים של עצמה, חקלאים שמכרו עד עתה לרשתות ומוכרים כעת לצרכן הסופי ואפילו בחור שרוצה לתמוך בקהילת הבארים ומוכר ואוצ'רים של קנייה עתידית למקומות הבילוי. אנחנו עם סתגלני ומצליחים במהירות גבוה להגדיר שגרה חדשה".