משרדי עו"ד | בלעדי

נמשכים הקיצוצים במשרדי עוה"ד הגדולים: קיצוץ שכר רוחבי גם בליפא מאיר

כפי שעשו במשרדי עוה"ד גדולים נוספים במהלך 48 השעות האחרונות, גם במשרד ליפא מאיר יבצעו קיצוץ רוחבי: שותפי הרווח לא ימשכו שכר, ושכרם של עורכי הדין יקוצץ ב-25% • עד סוף השבוע צפויים משרדים גדולים נוספים להודיע על נקיטת צעדים דומים

עו"ד ליפא מאיר. קיצוצי שכר / צילום: איל יצהר
עו"ד ליפא מאיר. קיצוצי שכר / צילום: איל יצהר

נמשכים הקיצוצים במשרדי עורכי הדין הגדולים לאור משבר הקורונה: אחרי שאתמול (ג') דיווחנו לראשונה כי במשרדי עורכי הדין גורניצקי וזיסמן-אהרוני-גייר החליטו על שורה של צעדי התייעלות בשל המשבר הכלכלי שהולך ומחריף בצל התפשטות הנגיף והנחיות הממשלה בנושא, הבוקר (ד') נודע ל"גלובס" כי גם משרד ליפא מאיר הודיע לעובדיו על החלטה לנקוט צעדים דומים.

לפי המידע שהגיע ל"גלובס", המשרד שייסד עו"ד ד"ר ליפא מאיר כבר ב-1987 יקצץ 25% משכר עורכי הדין, בעוד ששכר המתמחים יקוצץ ב-15%. שותפי ההון במשרד לא ימשכו רווחים עד להודעה חדשה, והשותפים המקבלים שכר יקצצו גם הם 25% משכרם. בשלב זה לא מתכננים במשרד להוציא עובדים לחל"ת או ליזום מהלך פיטורים.

משרד ליפא מאיר מעסיק 125 עובדים, מתוכם 77 עורכי דין. המשרד, הנחשב לאחד מהוותיקים בישראל, מתמחה בעיקר התחומי המשפט המסחרי, נדל"ן וליטיגציה. במהלך השנה האחרונה ביצע המשרד 4 מיזוגים קטנים-בינוניים והקים מחלקות חדשות בתחומי שוק ההון והמלונאות.

מטעם משרד ליפא מאיר נמסר: "בדומה לשורה ארוכה של גופים, משרדנו נערך להתמודדות עם תרחיש חסר תקדים מבחינת היקפו והשפעתו, אשר עלול להתמשך מספר חודשים, אם לא מעבר לכך. במטרה להגן על תעסוקתם ורווחתם של כלל העובדים, לשמור על עיקרון הסולידריות וליצור איזון ראוי אל מול הקשיים והמצוקה שחווה בימים אלה המשק, הנהגנו מהלך אחראי, רוחבי ושוויוני להתאמת השכר של כלל עורכי הדין במשרד. יודגש כי עם החזרה לשגרה, אנו מתכוונים לפעול להשבת המצב לקדמותו, כך שלא תהיה כל פגיעה בצוות המקצועי".