שיכון ובינוי דוחה הנפקות אג"ח; עובדים הוצאו לחופשה

שיכון ובינוי: "הקבוצה נערכה ככל הניתן מראש לאפשרות של הטלת מגבלות שונות במשק, ובשלב זה לא מורגש מחסור בכוח אדם ובאספקה של חומרי בנייה, ומרבית הפרויקטים בהם מעורבת הקבוצה מתקדמים כסדרם"

אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי
אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי

מניית שיכון ובינוי  ממשיכה לצנוח עם ירידה חדה נוספת היום המניה משלימה צלילה של 56% בחודש האחרון ושוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-3.3 מיליארד שקל. 

החברה דיווחה היום לבורסה כי "פעילותה העסקית מושפעת מהמצב שנוצר עקב גורמים כגון: סגירה מלאה או חלקית של מרכזים מסחריים, האטה או עצירה של עבודות קבלניות (באתרים מסוימים מחוץ לישראל), האטה בקצב הפעילות המסחרית בחלק מפעילויות הקבוצה, עיכוב ייזום ופיתוח עסקי, אי ודאות כללית בשווקים לגבי מקורות מימון, ותנודות ריבית ומטבע".

בחברה, אותה מוביל המנכ"ל אייל לפידות, מציינים עוד כי "הקבוצה נערכה ככל הניתן מראש לאפשרות של הטלת מגבלות שונות במשק, ובשלב זה לא מורגש מחסור בכוח אדם ובאספקה של חומרי בנייה, ומרבית הפרויקטים בהם מעורבת הקבוצה מתקדמים כסדרם". יש לציין ש-6% מעובדי החברה כבר הוצאו לחל"ת, נכון לשעה זאת. 

עוד אומרים בשיכון ובינוי כי "בהמשך להנחיות הרשויות בישראל, חלק מעובדי הקבוצה המועסק בפעילויות שאינן מוגדרות כפעילויות חיוניות במשק, הוצאו לחופשה או לחופשה ללא תשלום והפעילויות הרלוונטיות צומצמו בהתאם.
לאור אי הודאות המאפיינת את המצב הנוכחי ומשכו, ובהתחשב בהשלכות האפשריות שיש למצב על תחומי
הפעילות השונים בישראל ובמדינות האחרות בהם פועלת החברה, החברה אינה יכולה להעריך נכון למועד
דו"ח זה את היקף ההשפעה על תוצאותיה הכספיות וההשלכה על פעילותה העסקית".

בשיכון ובינוי תכננו לבצע בקרוב 3 הנפקות אג"ח, אחת של החברה ועוד 2 הנפקות של חברות בנות. בשלב זה, מעדכנת החברה כי "חוסר היציבות בשווקים עקב השפעת נגיף הקורונה, הוחלט בחברה ובחברות הבת, לדחות בשלב זה את מהלך הרישום למסחר של סדרות אגרות חוב החדשות".