הפתעה: רשויות מקומיות מבקשות מהחברות הסלולריות להקים אתרים

בקרב חברות סלולריות מתקבלות בקשות דחופות של רשויות מקומיות לאתרים סלולריים וזאת עקב מצוקת קליטה וגלישה • משרד התקשורת מתכוון להקל בהקצאות תדרים לחברות • במקביל, המשרד לא מוכן בינתיים לעצור החלפת תדרים בפלאפון וסלקום

אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי
אנטנה סלולרית/ צילום: תמר מצפי

צחוק הגורל: החברות הסלולריות מקבלות פניות מרשויות מקומיות לבוא ולהתקין אתרים סלולריים וזאת אחרי שבמשך שנים הרשויות מנעו זאת.

ל"גלובס" נודע כי בחלק מהרשויות המקומיות, שסירבו בתוקף להתקין אנטנות סלולריות ברחבי היישוב, מתקבלות תלונות של תושבים שטוענים שאין להם קליטה סלולרית בשל המצב. הדבר הוביל לכך שאותן רשויות פנו לחברות וביקשו בדחיפות תגבורת ופתרונות. אחת מהעיריות שנמצאות במצוקת קליטה ועומס חריג זו מודיעין, שבה רבים נמצאים בבידוד.

הבעיה היא שהחברות לא ערוכות לספק אתרים ניידים בהיקף נרחב ולכן הצפי הוא שהמצוקה רק תלך ותגבר ככל שאנשים יצטרכו להישאר תקופה יותר ממושכת בבתים. בניית אתרים לא נעשית באופן מיידי וגם אם מקצרים תהליכים בירוקרטיים הדבר דורש זמן לתכנון, לבנייה ולהקמה.

בתוך כך, נודע כי משרד התקשורת נערך להקצאת תדרים לחברות הסלולריות. הבעיה היא שהחברות לא ערוכות להשתמש בתדרים ולכן גם אם יוקצו תדרים כרגע זה לא יעזור הרבה, אלא אם המצב יימשך עוד זמן רב והדרישה לקיבולות תעלה ותצמח.

המשרד צפוי להודיע היום (ד') על שורת הקלות לחברות התקשורת במסגרת תקנות שעת חירום שהוענקו לשר התקשורת דוד אמסלם. בין היתר, המשרד צפוי להקל על החברות בכל הקשור להקצאות תדרים במידה והחברות צריכות. על פי הערכות בחברות, להקצאה בשלב הזה אין משמעות היות והחברות לא ערוכות להשתמש בתדרים נוספים ואין להם ציוד לכך. כלומר חברה שתקבל תדרים בתחום כלשהו, הדבר לא יעזור לה במיידי היות ואין לה אתרים וציוד תומך והדבר דורש היערכות מוקדמת של הזמנות וצוותי התקנה וכו' שכרגע מושבתים.

עוד נודע כי המשרד לא מוכן בשלב הזה לעצור את תהליך החלפת התדרים בסלקום ופלאפון. שתי החברות חייבות לפנות תדרים בתחום ה-850 מגה הרץ בשל הפרעות הנובעות מהשימוש בתדרים שלה בניגוד לאמנות בינלאומיות והדבר יוצר הפרעות למדינות שכנות במרחב. משרד התקשורת הודיע כי יערוך חשיבה מחדש במידה ובחודשים מאי יוני מצב החברות יחייב זאת.