נסגר תיק החקירה נגד חברת מספנות ישראל וסמי קצב

במרץ 2018 החלה המשטרה לחקור חשד כי מספנות ישראל נתנה לכאורה שוחד לפקידי ממשל באפריקה על-מנת לקדם עסקאות • סמי קצב בתגובה: "אחרי שנתיים לא פשוטות, אני מברך על כך שהצדק יצא לאור"

נסגר תיק החקירה נגד חברת מספנות ישראל. פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה לקבוצת גולד בנד כי היא החליטה לגנוז את תיקי החקירה שהתנהלו נגד מספנות ישראל (חברה כלולה של גולד בונד) ונגד סמי קצב, המשמש כיו"ר דירקטוריון מספנות ישראל, וזאת מבלי להגיש כתבי אישום נגדם. בהודעה שמסרה אתמול לבורסה, עדכנה קבוצת גולד בונד אודות החלטת הפרקליטות. דוברות הפרקליטות גם אישרה היום (א') בפני "גלובס" כי תיק החקירה נסגר.

במרץ 2018 החלה המשטרה לחקור חשד כי מספנות ישראל נתנה לכאורה שוחד לפקידי ממשל באפריקה על-מנת לקדם עסקאות. במסגרת החקירה, אשר נוהלה על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ויחידת יהלום ברשות המסים, נחקרו סמי קצב וכן בכירים נוספים במספנות ישראל.

יו"ר מספנות ישראל, סמי קצב, מסר בתגובה: "אחרי שנתיים לא פשוטות, אני מברך על כך שהצדק יצא לאור. לפני כשנתיים, ללא כל התראה מוקדמת, נחתו עלינו כרעם ביום בהיר האשמות שהכתימו את שמי ואת שמה הטוב של החברה. יחד עם זאת, לכל אורך הדרך היינו סמוכים ובטוחים כי בתום החקירה יתברר כי לא נפל כל רבב בהתנהלות החברה ועובדיה וכי כל פעולותיהם נעשו בהתאם להוראות החוק".

עוד הוסיף קצב כי "עקרונות של אתיקה ויושרה עסקית הן אבני-יסוד בפעילותנו. חברת מספנות ישראל אף קיבלה לאחרונה הסמכה ממכון התקנים הישראלי לתקן בינלאומי לניהול מערכות למניעת שוחד ושחיתות, המוכר כתקן 37001 ISO, והיא אחת מהחברות הראשונות בישראל שקיבלו את ההסמכה לתקן הבינלאומי המחמיר".

עוד אמר קצב כי "אנו מודים למשטרת ישראל ולפרקליטות שנהגו בהגינות ובמקצועיות הנדרשים ובסופה של החקירה החליטו על גניזת התיק. אנו נמשיך בעבודתנו המסורה לקידום עסקי החברה, מתוך מטרה להביא לחיזוק הכלכלה והמשק הישראלי כולו".

מספנות ישראל עוסקת בתכנון וייצור אניות וכלי שיט שונים. היא הוקמה כחברה ממשלתית בשנת 1959. בשנת 1995 הופרטה החברה ועברה לבעלות פרטית. החברה ממוקמת במתחם מפרץ חיפה.