בראש ובראשונה: הנהלת וואן מקצצת את שכר הבכירים ב-30%

וגם: חברות מכל הארץ נרתמות למאבק בנגיף הקורונה בשלל דרכים • השיחה

חברת ה-IT וואן טכנולוגיות, שהודיעה בשבוע שעבר שלא תחלק דיבידנד בגין רווחי הרבעון הרביעי של 2019 בשל האי-ודאות הנגרמת מנגיף הקורונה, מודיעה היום על צעד נוסף: קיצוץ בשכר הבכירים. החל מ-1 באפריל שכרו של שכרם של מנהלי חטיבות עסקיות ומנהלי החברות הבנות, יקוצץ ב-30% ושכרו של המנכ"ל, עדי אייל, יקוצץ ב-50%. בחברה ציינו כי "המשבר הכלכלי שפוקד את המשק בעקבות התפשטות נגיף הקורונה אינו פוסח על תעשיית ה-IT שצפויה לעבור תקופה מאתגרת. לוואן יכולת פיננסית איתנה להתמודד עם המשבר, ויחד עם זאת אנו נערכים להשלכות הצפויות על הביקושים בשוק. הצעדים בהם נקטנו נועדו להקטין ככל הניתן את השפעת המשבר על החברה, ובראש ובראשונה על העובדים שלנו". נציין, שב-2019 עלות השכר המצרפית של שישה בכירים בחברה (כולל אייל, המנהל גם את החברה האם מיחשוב ישיר והוא בעל השליטה בחברות) הייתה כ-10 מיליון שקל.

שירי חביב-ולדהורן

חדשות טובות 

חברת אינטל ישראל הודיעה כי היא תורמת לבית חולים רמב"ם שבחיפה מכונה לבדיקת ערכות קורונה, בהכוונת מערכת הבריאות, ובמימון של כמיליון שקל. מרמב"ם נמסר כי מדובר במערכת אוטומטית להפקה ומיצוי של החומר הגנטי (רנ"א) מתוך דגימות נשימתית הנלקחות ממי שחשודים כחולים. ובנוסף, שתי מערכות של Real time PCR שמסוגלות לזהות ברמת רגישות ודיוק גבוהים ביותר את הוירוס. נוסף על כך, אינטל תרמה לקהילה כ-150 מחשבים ניידים, שוברי מזון לקראת פסח, ועוד. ד"ר מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, מסר כי: "ההתגייסות והתרומה של חברת אינטל שממוקדת ברכישת מיכשור מתקדם להגדלת יכולת ביצוע בדיקות לזיהוי קורונה תציל חיים בצפון מדינת ישראל. לרמב"ם ולאינטל יש הסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה שהשפיעו באופן ישיר על התנהלות בית החולים למען המטופלים שלנו וגם הפעם במשבר הנוכחי הם שותפים אמיתיים".

-----

חברת מובילאיי, שבעלות אינטל, פרסמה קול קורא לסיוע לארגונים חברתיים ועמותות, במסגרתו תעמיד החברה סכום כולל של כ-10 מיליון שקל. זאת, במטרה להמשיך לקיים את פעילותם, לתמוך במשק הישראלי ולשמור על חוסנו של הציבור הישראלי. ארגונים ועמותות יוכלו להגיש בקשה למענקים ובלבד שפעילותם ממוקדת בתמיכה במשק הישראלי או בציבור הישראלי עד ה-31 במרץ 2020.

------

חברות הייטק ישראליות, קטנות וגדולות, חברו יחדיו לקמפיין להגברת מודעות לבלימת הקורונה, זאת באמצעות פעילות ברשתות החברתיות. בחברות שלקחו חלק בקמפיין: פיוניר, קלטורה, DayTwo, סייברזון, תוכנית האצת מיזמי ההייטק Fusion LA, ועוד.

------

בעקבות עליית הצורך ברכבי קירור שיאפשרו להוביל כמויות גדולות של בדיקות קורונה למעבדות, כמו גם תרומות דם לבנק הדם, נענתה קבוצת ההחזקות שלמה לפניית מד"א, והעמידו חמישה רכבים מסחריים ייעודיים לקירור,  שיוכלו להוביל למעלה מ-4 טונות בדיקות קורונה ותרומות דם במקביל בכל עת, לצורך המאבק בנגיף.