הממשלה תתכנס הערב לאשרר את מתן הסמכויות לשב"כ ולאפשר דיונים פליליים בביהמ"ש באמצעים דיגיטליים

מחר תדון הממשלה בצעדים החריפים שעליהם הוסכם בדיון בלשכת ראש הממשלה. בין הצעדים המדוברים, צמצום חד בהיקף התחבורה הציבורית עד לסגירה מוחלטת ברוב אזורים, כאשר רק קווים מסוימים שאין להם תחליף ישמרו

בנימין נתניהו עם אריה דרעי / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
בנימין נתניהו עם אריה דרעי / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

הממשלה תתכנס הלילה לישיבה באמצעים דיגיטליים, כדי לאשר שתי הצעות.

האחת אישרור ההחלטה על מתן סמכויות לשירות הביטחון הכללי לעקוב אחר חולי קורונה ונדרשי בידוד, באמצעים העומדים לרשותו. ההחלטה הזו התקבלה כבר אך בדיון בבג"ץ נמתחה עליה ביקורת בהיעדר ועדת חוץ ובטחון שתפקח על יישום ההחלטה. הועדה הזו תוקם מחר, והממשלה מאשרת לכן שוב את ההצעה, אף שהיישום שלה כבר החל והשב"כ החל במעקב באמצעים דיגיטליים ואחרים.

ההצעה השניה נועדה לאפשר דיונים פליליים בבתי המשפט באמצעים דיגיטליים, כדי לעמוד בדרישות משרד הבריאות לצמצום המגע בין אנשים. שתי ההחלטות צפויות לקבל את אישור הממשלה.

מחר תדון הממשלה בצעדים החריפים שעליהם הוסכם בדיון בלשכת ראש הממשלה. בין הצעדים המדוברים, צמצום חד בהיקף התחבורה הציבורית עד לסגירה מוחלטת ברוב אזורים, כאשר רק קווים מסוימים שאין להם תחליף ישמרו. סגירה מלאה של החנויות ובתי העסק למעט מרכולים ובתי מרקחת. הגברת האכיפה של הנחיות משרד הבריאות על היוצאים מבתיהם בדגש על המבודדים. בישיבה יועלו רעיונות נוספים שככל הנראה לא יובאו להצבעה ובהם איסור על מבוגרים מעל גיל 65 לצאת מבתיהם.

לפי ההצעה שתועלה יינתנו שתי יממות להיערכות עד לסגירה כמעט מלאה של התחבורה הציבורית. עד אז הגופים הגדולים אמורים לסדר לעובדיהם הסעות. מוניות יורשו ככל הנראה להמשיך לעבוד אך במגבלה של נוסע אחד בלבד.