הקורונה מכה באפל: שווי החברה יורד מתחת לטריליון דולר

מניית אפל ירדה אמש ב-2.1% ל-224.37 דולר, בין היתר במסגרת המימושים שהציתה מגיפת הקורונה; במחיר הזה השווי של אפל הוא 982 מיליארד דולר • החברה האמריקאית היחידה שנשארה כעת במועדון טריליון הדולר: מיקרוסופט

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Hahn Lionel/ABACA, רויטרס
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: Hahn Lionel/ABACA, רויטרס

שווי השוק של אפל  ירד אמש (ב') אל מתחת לטריליון דולר והשאיר את יריבתה הוותיקה מיקרוסופט  כחברה האמריקאית היחידה שנשארה במועדון טריליון הדולר.

מניית אפל ירדה אמש ב-2.1% ל-224.37 דולר, במסגרת המימושים שהציתה מגיפת הקורונה והחששות שהמחוקקים בקונגרס לא יצליחו להסכים על חוק תמריצים תקציביים ענקיים למשק. במחיר הזה, השווי של אפל הוא 982 מיליארד דולר.

שווי השוק של אפל היה מעל טריליון דולר מאוקטובר. בשיאו, ב-21 בפברואר, יצרנית האייפון הייתה שווה 1.4 טריליון דולר. מאז המניה ירדה ב-31%, כשאמצעי החירום שננקטו כדי לעצור את הקורונה שיבשו את הכלכלה האמריקאית, גרמו לפיטורים ודיכאו את ההוצאה הצרכנית. מדד המניות 500 S&P ירד ב-34% באותה תקופה.

מגזר הטכנולוגיה לא איבד גובה כמו מגזרים אחרים בבורסה, אנרגיה ופיננסים במיוחד. כמה מניות טק - כמו זום וידאו, חברת תוכנת שיחות הוועידה - אפילו עלו (ב-22.22% אתמול), כאשר מיליוני אמריקאים נאלצים לעבוד מהבית ולתקשר עם העולם החיצון בדרכים מקוונות.

אבל אפל לא הייתה חסינה למגיפה ולאפקט הדומינו שלה. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי תסגור את כל חנויותיה מחוץ לסין רבתי עד להודעה חדשה, במקום עד יום שישי הקרוב כפי שהודיעה במקור. מוקדם יותר החודש פתחה אפל מחדש את חנויותיה בסין שהיו סגורות במשך התפרצות הנגיף בסין.

אפל הייתה גם החברה האמריקאית הגדולה הראשונה שאישרה כי לא תעמוד בתחזיות ההכנסה הרבעונית שלה בגלל הקורונה. ההודעה הזו הגיעה ב-17 בפברואר, לפני שהשפעת המגיפה הייתה ברורה לרוב המשקיעים האמריקאים.

רק ארבע חברות אמריקאיות הוערכו בשלב כלשהו ביותר מטריליון דולר בהתבסס על מחירי נעילת המסחר היומית: אלפאבית  של גוגל, אמזון.קום , אפל ומיקרוסופט.

מיקרוסופט שווה נכון לאמש 1.03 טריליון דולר. אמזון שווה 947 מיליארד דולר, ואלפאבית שווה "רק" 725 מיליארד דולר.

ענקית הנפט הממלכתית הסעודית ארמקו שווה כ-1.5 טריליון דולר. השווי שלה עלה ל-2 טריליון דולר זמן קצר אחרי ההנפקה הראשונה לציבור של חלק קטן ממניותיה בדצמבר, אך ירד מאז על רקע הירידה העולמית בביקוש לנפט ומלחמת המחירים בין סעודיה ורוסיה, שהצניחו את מחירי הנפט.