אמדוקס משיקה נתב חכם ומערכת הפעלה לניהול האינטרנט הביתי

הפתרון מבוסס ענן ובינה מלאכותית ומשמש כמרכז התקשורת לבית החכם

חברת אמדוקס משיקה היום (ג') נתב חכם מבוסס מערכת הפעלה עצמאית שהיא פיתחה, שלדבריה יחולל מהפכה בחוויית האינטרנט הביתית. בראש מערכת הפיתוח של המוצר עומד גיל רוזן, לשעבר סמנכ"ל שיווק וחדשנות בבזק, שניהל את פיתוח הנתב BE של החברה, שכבר חצה את רף ה-300 אלף יחידות.

רוזן משמש היום כמנכ"ל חטיבת אמדוקס נקסט, והנתב החדש שפותח בחטיבה מהווה קפיצת מדרגה ביכולות הטכנולוגיות שלו והופך אותו למעשה למרכז תקשורת ביתי משולב בינה מלאכותית.

הנתב החדש נקרא "doxi HomeOS", ולדברי אמדוקס, הוא מוציא את הנתב מתפקידו הביתי הבסיסי כמאפשר קישוריות לתפקיד "המוח והחבר" של הבית הדיגיטלי. במילים אחרות, הנתב החדש שפיתחה אמדוקס הוא סוג של מערכת הפעלה לניהול בית חכם.

המוצר החדש נבנה על רקע ההבנה שכל חברות הטכנולוגיה הגדולות שמות פעמיהן לעבר הבית החכם ומפתחות כלים לניהול יותר ויותר התקנים שיחוברו לרשת.

בשיחה עם "גלובס" אומר רוזן כי ככל שיש יותר התקנים מחוברים בבית, הניהול שלהם הופך ליותר מורכב. "בסקרים שערכנו בעולם ראינו שרוב המשתמשים שנתקלים בבעיית אינטרנט, הולכים לעשות ריסטרט לנתב, גם כאשר הבעיה היא בכלל לא בנתב אלא במוצר או שירות אחר שמחובר אליו. המערכת שפיתחנו יודעת להגיד ללקוח בדיוק מה לא עובד, כך שהוא לא צריך להפעיל מחדש את החיבוריות לכל המכשירים בבית. זה מייצר הר של עלויות".

לדבריו, "במסגרת הכניסה של חברות הסלולר לפעילות נייחת, כמו שקורה בישראל ובכל העולם, הדבר מאפשר לחברות החדשות לבוא עם מוצר מבודל ובאסטרטגיה אחרת, שהיא לא רק קישוריות לאינטרנט, אלא נותנת להם אפשרויות להציע ללקוחות ערכים מוספים של בית דיגיטלי, אבטחה ויכולות בינה מלאכותית, שמשולבים עם מוצר כמו אלקסה, ולספק להם פתרון קצה לקצה".