גם זה מהקורונה: הטיפול בדיווח פוגעני בפייסבוק מתעכב

וגם: פרופ' יולי (יעל) תמיר מונתה לנשיאת המכללה האקדמית בית ברל החל משנת הלימודים האקדמית תשפ"א • השיחה

עדי סופר תאני / צילום: איל יצהר, גלובס
עדי סופר תאני / צילום: איל יצהר, גלובס

השינויים הארגונים, ובהם העומס הרב שנוצר בשל מגפת הקורונה, מורגשים גם בפייסבוק. גולשת ישראלית שביקשה לדווח על תגובה פוגענית, קיבלה מהרשת החברתית התנצלות לפיה הדיווח לא יטופל באותה המהירות כמו בימי שגרה. "יש לנו פחות אנשים זמינים לבדיקת דוחות בשל התפרצות נגיף הקורונה (covid-19)", נכתב בהודעה, "אני משתדלים מאוד לתעדף תכנים בעלי פוטנציאל הפגיעה הרב ביותר. תודה שעזרת לשמור על פייסבוק כמקום בטוח לכולם". מפייסבוק ישראל נמסר בתגובה כי "רוב בודקי התוכן במשרדים השונים בעולם יעבדו מהבית, אך עם כוח אדם מופחת ומרוחק, אנחנו נסתמך יותר על המערכות האוטומטיות שלנו כדי לאתר ולהסיר תוכן המפר את הכללים ולחסימת חשבונות. כתוצאה מכך, אנחנו מצפים שנטעה יותר, ובדיקת פניות תיקח יותר זמן מהרגיל, אך נמשיך לעקוב אחר הביצועים של המערכות ונבצע התאמות... בדרך כלל כשאנחנו מסירים תוכן אנחנו מאפשרים לאדם שפירסם לבקש שנבדוק שוב את התוכן אם הוא חושב שטעינו. כעת, בהתחשב בכוח העבודה המופחת שלנו, אנחנו נאפשר לאנשים לומר לנו שהם לא מסכימים עם החלטתנו ונעקוב אחר המשוב הזה כדי לשפר את הדיוק שלנו, אך סביר להניח שלא נבדוק תוכן בפעם השנייה", הם מבהירים.

מצנח הזהב:

פרופ' יולי (יעל) תמיר, נשיאת מכללת שנקר, מונתה לנשיאת המכללה האקדמית בית ברל החל משנת הלימודים האקדמית תשפ"א. תמיר כיהנה בעבר כשרת חינוך וכשרה לקליטת עלייה. היא תחליף בתפקיד את פרופ' תמר אריאב שתסיים את תפקידה לאחר 12 שנים.

חדשות טובות:

רשת מתחמי העבודה Brain Embassy שבבעלות משפחת שנידמן, הודיעה כי היא תורמת 20 עמדות ישיבה לחברות חיוניות לשוק הנאלצות לפצל את עובדיהן. הרשת מציינת כי ערוכה לארח צוותים שלמים ולתת להם את התנאים האופטימליים להמשך עבודה ועל פי התקנות הנדרשות.

-----

גוד ויז'ן, זרוע הקיימות של משרד רו"ח פאהן קנה, יצאה בפעילות במסגרתה הם ילוו ארגונים באיתור דרכים לתרום ולהתנדב בעידן הקורונה. לדברי עברי ורבין, מנכ"ל גוד ויז'ן, "מצד אחד הצרכים של החברה בישראל בתחומי הבריאות החינוך והרווחה מוכפלים מדי יום, ומצד שני יש רבבות עובדים מנותקים מהעבודה. נוצר צורך ערכי וארגוני להמשיך להיות מעורבים. אנחנו מעמידים את הקשרים והידע שלנו עם ארגוני החברה האזרחית לחברות שמעונינות לסייע, כדי ליזום תוכניות תרומה ולבדוק את הבקשות. בנוסף, אנחנו מפיצים למגזר העסקי מקבץ יומי של צרכים שעולים מהשטח ומארגונים אחרים כמו הג'וינט, מעלה, והרשת הלאומית להתנדבות".

-------

ארגון "לתת" יחד עם הקרן לידידות וקרנות אחרות בהן קרן רש"י, אריסון, עזריאלי ואדליס, וחברות בהן בנק פועלים, בנק לאומי, קבוצת שטראוס, אסם, תנובה וחוגלה קימברלי, התגייסו למבצע הנגשת מזון ומוצרי היגיינה  לקשישים נזקקים, במטרה שיוכלו להישאר בביתם וכך להימנע מסיכון להדבקה ותחלואה בנגיף הקורונה. הארגון פנה לצה"ל, ודרך חמ"ל פיקוד העורף בראשות האלוף תמיר ידעי ורמ"ט אכ"א מישל ינקו, גויס בסיס מרכז ציוד ולחימה בצריפין, והחל מהבוקר 50 חיילים יארזו אלפי חבילות סיוע ייעודיות, שיחולקו החל מהימים הקרובים על ידי מתנדבים לקשישים נזקקים.

-----

חברת כיל, בתאום עם משרד הבריאות, נעזרה בקשריה עם מנהלי המחוזות של מפעליה בסין לאיסוף ומשלוח מטושים לבדיקות הקורונה על מנת להביאם ארצה. מכיל נמסר כי מדובר בכ-20 אלף מטושים, בעלות של כ-200 אלף שקל. המטושים שיגיעו עברו את אישור משרד הבריאות והם עומדים בקריטריונים שהוגדרו. 

-----

חברת ישקר הודיעה על תרומה של 20 מכונות הנשמה לבתי החולים רמב"ם בחיפה ולגליל בנהריה. עלות כל מכונה כ-15 אלף דולר. נוסף על כך, החברה רכשה אלפי מסכות ומשקפי מגן תקניות לטובת הצוותים הרפואיים ולעובדי החברה ובני משפחותיהם.