האם הרשות הפלסטינית תופסת טרמפ על הקורונה כדי לצמצם את קשריה עם תנובה

מה הוביל את הרשות הפלסטינית לעצור זמנית רכישת מוצרי חלב ממפעל תנובה שבו התגלה חולה קורונה?

מוצרי תנובה / צילום: תמר מצפי
מוצרי תנובה / צילום: תמר מצפי

האם הרשות הפלסטינית תופסת טרמפ על הקורונה כדי לצמצם את קשריה עם תנובה מטעמים פוליטיים - או שמא נוצר אצל בכירי הרשות חשש אמיתי מהדבקה בקורונה ממוצרים שיוצרו במפעל של תנובה שבו התגלה חולה?

הבוקר (ד') הודיעה הרשות הפלסטינית לחברת המזון הגדולה בישראל כי היא מפסיקה לרכוש מוצרים שיוצרו במפעל אלון תבור, שבו מיוצרים הגבינות הלבנות, הלאבנה, הקוטג', היוגורטים והמעדנים של תנובה.

תנובה דיווחה אמש (ג') בהודעה לתקשורת כי במפעל זה התגלה עובד אשר נדבק בקורונה, לאחר שנדבק מקרוב משפחה, והוא הוכנס לבידוד. עוד מסרה תנובה כי "בשל צעדי זהירות שנקטה בשבועות האחרונים, לרבות ההפרדה בין מחלקות ואגפים, בחדרי אוכל ובהיקף הנוסעים בהסעות, נחשפו לעובד זה רק 15 עובדים, והם נכנסו מיידית לבידוד".

בתנובה גם הוסיפו אתמול כי החברה "חיטאה באופן מלא את האזור הרלוונטי", וכי "פעילות היצור נמשכת כרגיל, כל תהליכי ייצור המזון במחלבה הם בטוחים, ולא קיימת כל סכנה של מעבר נגיף דרך מזון".

משרד הכלכלה הפלסטיני הורה על הפסקת יבוא מוצרי תנובה מהמפעל האמור לרשות בחמשת הימים הקרובים, תוך שקרא לציבור הפלסטיני לרכוש תחליפים מקומיים, זאת בעקבות גילוי החולה שנדבק במפעל. נציין כי בדומה לישראל ולמדינות רבות בעולם, גם ברשות הפלסטינית דואגים בימים אלה מהתפרצות נרחבת של וירוס הקורונה.

ואולם, גורמים בישראל העריכו הבוקר בשיחה עם "גלובס" כי הצעד שנקטו גורמי הממשל ברשות הפלסטינית אינו תולדה של חשש אמיתי מהתפשטות הקורונה, אלא צעד פוליטי שנעשה אגב קריאות לצמצום ואף ניתוק קשרי המסחר עם ישראל.

מתנובה נמסר בתגובה: "אכן קיבלנו פנייה ברוח זו, ואנו בוחנים את המניעים שלה ואת ההיגיון שעומד מאחוריה. הבהרנו את אשר הודענו אתמול: תנובה פועלת על-פי הנחיות קפדניות של משרד הבריאות ודואגת לחטא באופן מתמיד את כל אזורי הייצור. פעילות הייצור נמשכת כרגיל, וכל תהליכי ייצור המזון במחלבה הם בטוחים. לא קיימת כל סכנה של מעבר נגיף דרך מזון; וכל מוצרי קבוצת תנובה, ללא יוצא מהכלל, בטוחים לגמרי לשימוש".