פאוול: "ייתכן מאוד שנימצא במיתון; הנגיף הולך להכתיב את הקצב"

יו"ר הפד אמר היום בתגובה לנתוני דרישות האבטלה הקיצוניים, כי שיתוק הכלכלה אינו נובע מגורם פיננסי אלא מהניסיון של הממשל לעצור את התפשטות הקורונה

ג'רום פאוול, נגיד הפד האמריקאי / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס
ג'רום פאוול, נגיד הפד האמריקאי / צילום: Sarah Silbiger, רויטרס

"ייתכן מאוד שנימצא במיתון", כך אמר היום יו"ר הפד ג'רום פאוול בראיון לרשת "NBC" לאחר פרסום נתוני דרישות האבטלה שהגיעו בשבוע החולף לשיא היסטורי של 3.3 מיליון תביעות. 

עם זאת, לדבריו אין מדובר במיתון 'רגיל' אלא ככזה שנוצר עקב שיתוק הכלכלה על ידי הממשל על מנת לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. "אין שום דבר שגוי מבחינה פונדמנטלית בכלכלה שלנו", אמר פאוול. "נקודת ההתחלה שלנו טובה מאד".

"המטרה הראשונה היא להביא לשליטה על התפשטות הנגיף ואז להמשיך בפעילות הכלכלית," אמר פאוול. "הנגיף הולך להכתיב את לוח הזמנים כאן". בכך פאוול מציג עמדה שונה מזו של הנשיא טראמפ, שאמר מוקדם יותר השבוע כי הוא רוצה להחזיר את הפעילות של העסקים כבר בפסחא (בעוד שלושה שבועות), וכי הניסיון לשלוט על הווירוס על ידי שיתוק הכלכלה עשוי להיות גרוע מהנגיף עצמו.

"אנחנו יכולים להמשיך לספק אשראי לכלכלה ככל שיידרש", אמר פאוול מוקדם יותר בראיון לתוכנית הבוקר TODAY בנוגע לשאלה האם הפד מחזיק בצ'ק פתוח לתמיכה בשווקים הפיננסים.