לראש העיר נמאס מהזלזול בקורונה: "תתייחסו לזה ברצינות או שתלכו להזד**ן"

"הקורונה היא ביג פאקינג דיל", כתב ראש עיר בקנטקי לתושבים בפייסבוק, "תשארו בבתים שלכם" • "אין לי את הנימוסים הכי טובים אבל לא אכפת לי. אתם צריכים להבין שזה עניין חמור... אם אתם לא אוהבים את מה שאני אומר אז לכו תקנו עוד נייר טואלט"

ראש העיר גייב בראון / צילום: צילום מסך
ראש העיר גייב בראון / צילום: צילום מסך

"תקשיבו טוב טמבלים (Dipshits), הקורונה היא ביג פאקינג דיל", כתב בפייסבוק גייב בראון (40), ראש העיר וולטון בקנטקי, "אולי אין לי את הנימוסים הכי טובים אבל לא אכפת לי. אתם צריכים להבין שזה עניין חמור".

מעבר לסכנות הבריאותיות של וירוס הקורונה, נראה שהוא גם מצליח להוציא אנשים מדעתם. קחו למשל את גייב בראון, ראש העיירה הקטנטנה וולטון שממוקמת מתחת לסינסנטי ומונה כ־3,600 איש. ביום שני השבוע, התייחס ראש העיר למקרה ראשון של חולת קורונה מהמחוז. בקבוצת פייסבוק של המחוז. הוא כתב פוסט קצר שבו האיץ בתושבים לשטוף ידיים, לחטא ולאמץ את "הריחוק החברתי". מיד הוא חטף מבול של תגובות שהוא מגזים ושהוא מעורר פאניקה לחינם.

"זה כבר ממש פוצץ אותי מעצבים", סיפר בראון מאוחר יותר ערוץ 12 המקומי. התגובה שלו לא איחרה לבוא. הוא כתב פוסט ארוך ומאד לא פוליטקלי קורקט:

"תקשיבו טוב חראות ואנשים הגיוניים", הוא התחיל את הפוסט, "אולי אין לי את הנימוסים הכי טובים בעולם. אולי אני לא מעביר מסרים מרגיעים כמו מושל המדינה, אבל לא אכפת לי. אתם צריכים להבין שמדובר בעניין חמור. למעשה זה ביג פאקינג דיל. תשארו בתוך הבתים שלכם".

"אני לא מסרתי לכם אינפורמציה כדי ליצור פאניקה. מסרתי אינפורמציה כדי שתדעו מה קורה. אולי, רק אולי, אני חשוף לאינפורמציה שאתם לא חשופים אליה. אני ממש מצטער שאני הפכתי לראש העיר הרכלן", הוא כתב בעצבים.

בראון התייחס גם לשיחות הוועידה, שרבים בעולם אימצו מאז שהחל הבידוד החברתי ואנשים הפסיקו ללכת לישיבות, פגישות או לעבודה בכלל. "נמאס לי משיחות ועידה על הקורונה", הוא כתב, "יש לי כאלה שלוש ביום ועוד אחת נוספת בסוף השבוע עם מחוז קנטון הסמוך. אם אתם לא אוהבים את מה שאני אומר לכם, אז לכו לקנות עוד נייר טואלט".

פוסט הפייסבוק של ראש העיר. "זה ביג פאקינג דיל".  / צילום: צילום מסך, גלובס
 פוסט הפייסבוק של ראש העיר. "זה ביג פאקינג דיל". / צילום: צילום מסך, גלובס

"מדי לילה אני מתפלל שהאנשים במדינה והמחוז שאני אוהב בכול לבי יפסיקו לעשות דברים שטותיים ולא הגיוניים. תתייחסו לקורונה ברצינות. ואם לא, אז לכו להזד**ן. בסוף הקורונה תחלוף. קחו אותה ברצינות. זה נמצא כאן. תתנהגו כאילו יש לכם כבר את הנגיף ואל תפיצו אותו לאנשים אחרים. אין לי ספק שהנגיף לא נמצא פה, אבל הבדיקות שלנו מוגבלות. מקרים חדשים יצוצו כאן".

כדי להבהיר את עוצמת הסכנה הסביר בראון כי התעלמות מהבעיה תביא לכך ש"הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכם הוא שאמא שלכם, אבא שלכם, סבתא שלכם, סבא שלכם, דודות ודודים שלכם - כל אלה יכולים למות".

לבסוף בראון קינח ב"תתנהגו באחריות או שתלכו להזד**ן. דרישת שלום חמה".

"נרגעתי. אני בסדר עכשיו"

שעתיים ושש עשרה דקות לאחר מכן, פרסם ראש העיר פוסט נוסף ברוח מפויסת יותר אך עם אותו מסר תקיף. "הובא לידיעתי שאולי איבדתי את זה", הוא הסביר, "על כך אני מתנצל. די בטוח שהייתי צריך להתמודד יותר טוב עם התגובות שלכם עם קצת יותר טאקט ומקצועיות. מצד שני, חלק מכם הייתם צריכים לשמוע את זה בצורה כזו".

בראון סיים הפעם עם ציטוט מסרט הוליוודי ישן נאמן למקור ולרוח הפוסט הקודם: "תשטפו את הידיים שלכם חיות מטונפות".

כצפוי הפוסט הפך ויראלי במהרה, זכה לאלפי שיתופים, תגובות לייקים, כתבות (מפרגנות בעיקר) בעיתונים נחשבים בארה"ב ובעולם. באחד הראיונות הוא הסביר מה עובר עליו מאז, "אני בסדר לעת עתה. נרגעתי. כנראה שבכל הזאת המסר שלי עבר, אבל אני לא נפטר מ'רובים' שלי. אנשים צריכים לעשות מה שאומרים להם שזה להישאר בבית ולדאוג לעצמם".

"כל מי שהולך עכשיו למסיבות קורונה במקום לשמור על ריחוק חברתי הוא סוג מיוחד של אידיוט. כבר אמרתי את זה ואגיד את זה שוב: תשטפו את הידיים שלכם חיות מטונפות. זה בעצם כל מה שיש לי להגיד".