בהודו בודקים שיטה מפתיעה כדי להתמודד עם המחסור במיטות בביה"ח

אם האב טיפוס יוכתר כהצלחה, חברת הרכבות מתכננת כי בכל אזור בהודו יוסבו עשרה קרונות שינה בשבוע בניסיון להתמודד עם המגפה העולמית • השבוע הודיע רה"מ מודי כי 1.3 מיליארד תושבי המדינה ייכנסו לסגר כללי שיימשך 21 ימים

חיטוי נגד קורונה בהודו / צילום: Rajesh Kumar Singh, AP
חיטוי נגד קורונה בהודו / צילום: Rajesh Kumar Singh, AP

בהודו מחפשים רעיונות יצירתיים להתמודדות עם הקורונה. חברת הרכבות ההודית (The Indian Railways) הודיעה כי היא החלה בתהליך של הפיכת חלק מהרכבות הלא-ממוזגות שברשותה למחלקות בידוד לטיפול בנשאי הנגיף.

חברת הרכבות חשפה בשבת אב טיפוס של מחלקת בידוד "על המסילות" בניסיון להתמודד עם התפרצות המגפה ברחבי המדינה. באזור המעבר בקרון השינה נתלו וילונות פלסטיק להפרדת חולים מהאזור של הסגל הרפואי; השולחנות בתוך התאים עצמם נעקרו כדי לאפשר גישה לסגל הרפואי ונקודות חשמל הותקנו. גם תאי השירותים עברו התאמות מסוימות ותהליכי סניטציה.

בשלב זה הוקם רק קרון טיפול ובידוד אחד אך ברכבת מציינים כי אם קרון האב־טיפוס יוכתר כהצלחה, חברת הרכבות מתכננת כי בכל אזור יוסבו מעכשיו עשרה קרונות מדי שבוע למחלקות בידוד טיפוליות.

מנכ"ל הרכבת של המחוז הצפוני של חברת הרכבות ההודית, רג'יב צ'אודארי, אמר כי לאחר התייעצות ארוכה עם אנשי מקצוע בתחום הרפואה, החברה החליטה לנסות להמיר רכבות בניו דלהי למחלקות בידוד. "תכנית מאולתרת כזו יכולה לעזור לנו להיות מוכנים היטב לעמוד בכל מקרה חירום", אמר צ'אודארי.

השבוע הכריז ראש הממשלה נרנדרה מודי על עוצר כללי במדינה שיימשך 21 ימים ויכלול את כל 1.3 מיליארד תושבי הודו. העוצר כולל גם את התחבורה הציבורית במדינה.