הפיצולים במחנה המרכז ממשיכים: ח"כ פנינה תמנו שטה תתפצל מיש עתיד ותצטרף לחוסן לישראל

נושא פיצולי הסיעות יידון היום בשעה 12:00 בוועדה המסדרת • חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת תל"ם מעוניינים לפרוש מהמפלגה ולהיכנס יחד עם חוסן לישראל לממשלה

פנינה תמנו שטה / צילום: איליה מלניקוב
פנינה תמנו שטה / צילום: איליה מלניקוב

הפיצולים במחנה המרכז ממשיכים: ח"כ פנינה תמנו שטה תתפצל מיש עתיד ותצטרף לחוסן לישראל. תמנו שטה התלבטה במהלך סוף השבוע מה לעשות בנוגע לעתידה הפוליטי, אחרי שחששה מפנייה של מפלגת יש עתיד לצד השמאלי של המפה.

נושא פיצולי הסיעות יידון היום (א') בשעה 12:00 בוועדה המסדרת, כאשר יש מספר חברי כנסת שהרכיבו את מפלגת כחול לבן, וכעת עם התפזרות לכמה סיעות, אחדים מהם אינם מעוניינים להמשיך ולהזדהות עם המפלגה תחתיה נכנסו לכנסת ה-21, ה-22 וה-23.

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת תל"ם מעוניינים לפרוש מהמפלגה ולהיכנס יחד עם חוסן לישראל לממשלה ה-35.

חברת הכנסת ע'דיר מריח מחוסן לישראל מסתייגת מישיבה תחת בנימין נתניהו. ביום שישי אחרי ישיבת סיעת חוסן לישראל (שנערכה בזום) היא צייצה בטוויטר: "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו. באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה! אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור". 

ביום שישי נסע בני גנץ לביתה של מריח בדליאת אל-כרמל כדי לשכנע אותה, ועל הפרק עלו שני נושאים - שינוי חוקתי בחוק יסוד הלאום וביטול חוק קמיניץ בתחום עבירות תכנון ובנייה. השיח בין מריח לגנץ ממשיך.

בנוסף ח"כ תמנו שטה, שעברה סוף שבוע של התלבטויות, קיבלה החלטות בשעות האחרונות, כיוון שעד לשעה 12:00 בצהריים בכינוס הוועדה המסדרת, כל הנוגעים בדבר יצטרכו להודיע על הכיוון שלהם.

יצוין כי חלק מן הפיצולים הם בעייתיים, אך מכיוון שבראש הוועדה המסדרת עומד חבר כנסת מחוסן לישראל, אבי ניסנקורן, הוא יעדיף שכמה שיותר חברי כנסת יגיעו בסופו של דבר לחוסן לישראל. להצטרפות חברי כנסת לחוסן לישראל עשוי להיות משקל מעבר למספר האצבעות בקואליציה. מדובר גם במימון מפלגות לשנים הקרובות.