קניונים | בלעדי

אחרי עשרה חודשים: מנכ"ל קניון TLV יעזוב את תפקידו

אורי אבל יסיים את תפקידו ב-15 במאי • ככל הידוע, עזיבתו אינה נוגעת באופן ישיר למשבר הקורונה, והיא ככל הנראה נובעת מפערי גישות עם בעל השליטה על אופי ניהול הקניון עוד לפני המשבר הנוכחי

אורי אבל / צילום: יוסי כהן
אורי אבל / צילום: יוסי כהן

אורי אבל, מנכ"ל קניון TLV (לשעבר גינדי), יסיים את תפקידו - כך נודע ל"גלובס". אבל מונה לפני עשרה חודשים בלבד למנכ"ל הקניון במקומו של אבי זמיר. המינוי של אבל לתפקיד התרחש בתקופה בה הקניון היה תחת בעלות משותפת של הרבוע הכחול נדל"ן שבשליטת מוטי בן משה וקבוצת גינדי. אבל יסיים את תפקידו ב-15 במאי.

חודשים ספורים לאחר מינויו, בדצמבר האחרון חתמה רבוע כחול נדל"ן על עסקה לרכישת החלק של גינדי (50%) בקניון. העסקה למעשה הפכה את רבוע כחול נדל"ן לבעלים שבשליטת בן משה לבעלים היחידה הן של הקניון והן של חברת המגורים.

ככל הידוע, עזיבתו של אבל אינה נוגעת באופן ישיר למשבר הקורונה, והיא ככל הנראה נובעת מפערי גישות עם בעל השליטה על אופי ניהול הקניון עוד לפני המשבר הנוכחי.

אבל נכנס לתפקידו ביוני האחרון. בתפקידיו הקודמים שימש כמנהל תחום מתחמי הקניות בקבוצת הנדל"ן מבנה, כמנכ"ל קניון רמת-אביב של קבוצת מליסרון וכמשנה למנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי.

ממצגת שפרסמה הרבוע הכחול נדל"ן בדצמבר האחרון עולה כי קניון TLV רשם בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עלייה בפדיון בשיעור של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. שיעור התפוסה במתחם הוגדר אז כ-96%, וזאת "בנטרול שטחים שאינם ניתנים להשכרה בשלב זה".

קניון TLV, שהוקם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ומנחם בגין בתל-אביב, כולל שטחי מסחר בהיקף של 32.5 אלף מ"ר. הקניון נפתח לציבור במרץ 2017 לתקופת הרצה, והפתיחה הרשמית נעשתה בספטמבר אותה שנה.

פתיחת הקניון לוותה בקשיים עסקיים ובתנועה דלה של קונים ומבקרים, שאילצו את היזמים להגדיל את הוצאות השיווק שלו ופגעו בתוצאותיו התפעוליות. הערכת השווי הנוכחית של הקניון נוקבת בסכום של 1.62 מיליארד שקל, לאחר הפחתות בהיקף מצטבר של 140 מיליון שקל בתוך שנה וחצי.

ממשרדו של מוטי בן משה, בעל השליטה בקניון TLV באמצעות חברת רבוע כחול נדל"ן, נמסר בתגובה: "אורי אבל יסיים את תפקידו ב-15 למאי. אנו מודים לו על פעילותו ומאחלים הצלחה בהמשך דרכו".