התחזית הרשמית בארה"ב: "בין 100 ל-200 אלף איש ימותו מקורונה"

כך אמר ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המרכז לטיפול באלרגיות ומחלות זיהומיות (CDC) בארה"ב, בתוכנית "מצב האומה" ב-CNN • "המודלים שלנו נותנים את התרחישים הגרועים ביותר ואת התרחישים הטובים ביותר. המציאות נמצאת איפשהו באמצע"

ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המרכז לטיפול באלרגיות ומחלות זיהומיות בארה"ב / צילום: AP
ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המרכז לטיפול באלרגיות ומחלות זיהומיות בארה"ב / צילום: AP

200 אלף אמריקאים עלולים למות ממגפת הקורונה ועוד כמה מיליונים יחלו בה. את התסריט הפסימי הזה מספק ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המרכז לטיפול באלרגיות ומחלות זיהומיות (CDC) בארצות-הברית, בתוכנית "מצב האומה" ב-CNN. במקביל, מספר החולים בקורונה בעולם חצה את קו ה-700 אלף.

"כשמסתכלים על מה שאנחנו רואים עכשיו, אנו מעריכים שיהיו בין 100 ל-200 אלף מקרי מוות, אבל אני לא מתחייב על המספר הזה", אמר פאוצ'י בתוכנית. "המודלים שלנו נותנים את התרחישים הגרועים ביותר ואת התרחישים הטובים ביותר. המציאות נמצאת איפשהו באמצע. מעולם לא ראיתי מודל של המחלות עמן התמודדתי, במסגרתן התרחיש הגרוע ביותר באמת ארע".

נכון לעכשיו יש בארה"ב כמעט 125 אלף נשאים מוכרים לרשויות וכ-2,200 איש שמתו כתוצאה מהווירוס. אם התחזית של פאוצ'י נכונה, הנתונים בארה"ב יגמדו את אלה שראינו במוקד ההתפרצות בסין או באיטליה, אשר נכון לעכשיו היא המדינה שנפגעה הכי קשה באירופה.

בסוף השבוע הוציא ה-CDC אזהרת מסע למדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט. כמו כן, המרכז למחלות זיהומיות מבקש מאזרחי המדינות האלו לא לצאת מהמדינה במשך 14 ימים אם הם לא חייבים לעשות כך. פאוצ'י מקווה כי אזהרת המסע הזו "תסייע בסופו של דבר לעצור את התפשטות המגפה".