ישיבת ממשלה בזום? הממשלה תתכנס מחר כדי לדון באכיפת האיסורים החדשים

הישיבה תתנהל בשלט רחוק בגלל שרה"מ נכנס לבידוד היום • על סדר היום, החמרה בצעדי ההגבלה על תנועה מחוץ לבתים, הפחתה במספר העובדים שיכולים להגיע למקומות העבודה, מ-30% מכוח האדם ל-15%, אישור התקנות המאפשרות לחיילים להצטרף לסיורי המשטרה לאכיפת מגבלות הקורונה

נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר / צילום: לע"מ
נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר / צילום: לע"מ

הממשלה תתכנס לישיבה שתנוהל באמצעים דיגיטליים לאור כניסתו של ראש הממשלה לבידוד, והאיסור על התכנסות של יותר מעשרה אנשים במתחם. על סדר היום, החמרה בצעדי ההגבלה על תנועה מחוץ לבתים, הפחתה במספר העובדים שיכולים להגיע למקומות העבודה, מ-30% מכוח האדם ל-15%, אישור התקנות המאפשרות לחיילים להצטרף לסיורי המשטרה לאכיפת מגבלות הקורונה, היערכות המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום וגם דיון על הבעייתיות שבהישמעות להנחיות ולמגבלות במגזר החרדי ובמגזר הערבי.

בין השאר, אמורה לעלות לדיון בהצבעה להטיל סגר מלא על ישובים או שכונות שבהם התפשטות המגיפה ניכרת. שר הפנים אריה דרעי שנקבע כי יטפל במגזרים אלה, הודיע על מינויים של איימן סיף למגזר הערבי ויהודה אבידן לחברה החרדית.

היום (ב') התקיימה ישיבה בעניין בראשות רה"מ בנימין נתניהו, שר הפנים דרעי, שר הבריאות, יעקב ליצמן, שר הביטחון, נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון וגורמי המקצוע הרלוונטיים. בישיבה הוחלט כי משרד הפנים, בתיאום עם פיקוד העורף, ירכז את העברת חולי הקורונה ואנשים שהוכנסו לבידוד ביישובים החרדיים והערביים למלוניות כדי למנוע המשך ההדבקה בנגיף. הדגש יינתן על אוכלוסיות מוחלשות. משרד הפנים יעבוד בתיאום עם הרשויות המקומיות.

השר דרעי: "אנחנו כבר עמוק בעבודה. אנחנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות לקבלת המידע על החולים והמבודדים ברשויות המקומיות. המטרה- להוציא את חולי הקורונה והמבודדים למלוניות, בכל הדרכים. במגזר החרדי והערבי יש משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות ולכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות. זו המשימה ואנחנו פועלים בכל הכוח לבצעה". יצויין כי כבר אתמול הושכרו בתי מלון ומבנים בירושלים ובני ברק לשם העברת מבודדים.