באיחור לא אופנתי ופחות מהמתחרים, גם קניון TLV מגיב למשבר הקורונה

בעוד שבביג ועזריאלי ויתרו על כסף אמיתי על מנת ללכת לקראת בעלי החנויות בקניונים שלהם שמכירותיהם נגדעו באחת - הרי שבקניון התל-אביבי שבשליטת מוטי בן משה מציעים הטבות מצומצמות בהרבה

קניון TLV / צילום:auev fvi
קניון TLV / צילום:auev fvi

קניון TLV הוא האחרון להצטרף לשיח ההקלות לשוכרים על רקע משבר הקורונה - כך עולה ממכתב ששלחה הנהלת הקניון לשוכרים אתמול (ב') בשעות הערב. ואולם, בעוד שבביג ועזריאלי ויתרו על כסף אמיתי על-מנת ללכת לקראת בעלי החנויות בקניונים שלהם שמכירותיהם נגדעו באחת - הרי שבקניון התל-אביבי שבשליטת מוטי בן משה מציעים הטבות מצומצמות בהרבה.

בקניון TLV מצהירים כי קיבלו החלטה להקפיא "לעת עתה ועד להודעה חדשה" את דמי השכירות והניהול בחודש אפריל, לשוכרים שלנוכח הגבלות המדינה הופסקה הופסקה פעילותם בקניון. בקניון מפרטים כי "לא נמשוך עד להודעה אחרת את הממסרים הדחויים שברשותנו, לא נבצע חיובים על חשבונכם, בגין כתבי הרשאה לחיוב חשבונכם, וככל שאתם מבצעים את התשלומים האמורים בדרך אחרת, הרי שעד להודעה אחרת אינכם נדרשים לבצע אותם".

עם זאת, בנוגע לחודש מרץ, שכבר שולם במלואו מתוכו שבועיים בהם החנויות היו סגורות באופן מלא בשל דרישת המדינה, והשבועיים שקדמו להם בהם הידללה תנועת המבקרים על רקע הדיווחים על התפשטות וירוס הקורונה בישראל - בקניון עדיין לא מתחייבים להקלה חד-משמעית. "אנחנו מודעים לכך שהמשבר החל עוד ב-15 במרץ, וגם תקופה זו שלפני חודש אפריל תילקח בחשבון בבואנו להוציא חיובים בגין התשלומים הנזכרים לעיל לאחר החזרה לשגרה".

ההודעה הזו מגיעה אחרי הפרסום ב"גלובס" מוקדם יותר השבוע כי קניון TLV טרם פרסם הקלות לשוכריו. בתוך כך דווח גם על כך שמנכ"ל הקניון אורי אבל יסיים את תפקידו בחודש מאי הקרוב.

בקבוצת ביג בניהולו של חי גאליס היו הראשונים להודיע על הקלות לשוכרים, ומיהרו להכריז כי השוכרים יזוכו באופן מלא על הימים בהם הקניונים היו סגורים בחודש מרץ. בנוסף, החברה הודיעה כי לא תגבה שכר דירה על חודש אפריל באופן רגיל, אלא תזכה בעת הצורך בהתאם לאחוז מהפידיון ולימי העבודה בפועל. חנויות שלא יפעלו יזוכה באופן מלא.

גם בקבוצת עזריאלי שבשליטת דנה עזריאלי פרסמו שורת הקלות הכוללת פטור מתשלום שכר הדירה על המחצית השנייה של חודש מרץ, ובנוסף כי החל מ-1 באפריל יוקפאו תשלומי דמי השכירות והניהול עד לחזרה לשגרה.

לעומתן, בקבוצת מליסרון, שבשליטת ליאורה עופר ובניהול אופיר שריד, פרסמו מכתב עם הקלות לשוכרים ובו התייחסות הנוגעת לחודש אפריל בלבד. במליסרון נמנעו מלהתייחס לחודש מרץ, ואף לא התחייבו להקפיא את התשלומים לחודש אפריל, אלא הסתפקו באמירה כי התשלומים לחודש אפריל לא ייגבו ב-1 באפריל, וכי החברה מודעת לכך ש"תידרש התאמת דמי השכירות והניהול הללו למציאות בשטח בהתאם לנסיבות".

בנוסף, גם קניונים שלא מוחזקים בידי הקבוצות הגדולות הללו פרסמו הקלות הנוגעות לזיכוי התשלום לשוכרים על חודש מרץ והקפאתו בחודש אפריל.