העלאת המלצה לסיוה: "בעולם שאחרי נגיף הקורונה נראה יותר שימוש במוצרים המבוססים על הקניין הרוחני שלה"

מניית סיוה עלתה אתמול ב-12.8% לאחר שבנק ההשקעות Northland העלה את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר"

גדעון ורטהייזר סיוה / צילום: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר סיוה / צילום: תמר מצפי

מניית סיוה  עלתה אתמול בנאסד"ק ב-12.8% בעקבות העלאת המלצה מצד בנק ההשקעות Northland Capital Markets. האנליסט גאס ריצ'רד מהבנק העלה את ההמלצה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", עם מחיר יעד של 30 דולר למניה. מחיר היעד גבוה ב-26% מהמחיר שנקבע לאחר העלייה אתמול.

סיוה, בניהולו של גדעון ורטהייזר, מספקת טכנולוגיות לייצור שבבים. היא לא מייצרת את השבבים עצמם, והכנסותיה מגיעות ממכירת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה, ומתמלוגים כשהמוצר הסופי ובתוכו השבב נמכר בשוק.

העלאת ההמלצה של Northland מוסברת במספר גורמים: החוזק בתחום רישוי הטכנולוגיות בסין, בזמן שהמדינה בונה תעשיית שבבים מקומית; המעבר של יצרניות סמארטפונים גדולות כמו אפל לייצור עצמי (סיוה חתמה לאחרונה על חוזה עם יצרנית גדולה, ככל הנראה אפל, במסגרתו טכנולוגיה שלה משולבת בשבבים לדורות הבאים של הסמארטפונים שלה); המשך קבלת תמלוגים מאפל דרך אינטל; החשיפה של החברה לתחום תשתיות הדור החמישי ( 5G) וכן שווי אטרקטיבי בהשוואה לעסקאות שבוצעו בתחום השבבים לאחרונה.

סיבה נוספת היא שב-Northland מעריכים כי "בעולם שאחרי נגיף הקורונה נראה יותר שימוש במוצרים המבוססים על קניין רוחני של סיוה" - בין היתר תשלומים מרחוק, שליטה קולית ומצלמות אבטחה.

למרות השפעה שלילית מסוימת של התפרצות הקורונה - בפרט פגיעה בשרשרת האספקה וצפי לירידה בביקוש שיפגע בהכנסות מתמלוגים ברבעון השני - ב-Northland לא מורידים את התחזיות להכנסות מרישיונות או מתמלוגים הקשורים לתחנות בסיס, ומאמינים שהן נותרות חזקות.

שווי השוק של סיוה בנאסד"ק הוא 527 מיליון דולר, אחרי ירידה של 11.9% מתחילת השנה.