גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך התנפח פתאום שכר הבכירים במשרד מבקר המדינה רגע לפני החלפתו

שכרו של מי שהיה היועץ לענייני שחיתות של המבקר הקודם, עמיחי שי, גדל דרמטית סמוך לפרישתו, ובנוסף הוא קיבל כ-600 אלף שקל רטרואקטיבית • דובר המבקר הקודם, שלמה רז, פרש לאחרונה עם שתי דרגות מעל דרגת המקסימום בתפקיד, ושכרו החודשי גדל ב-15 אלף שקל לפחות

שלמה רז, עמיחי שי / צילום: תמר מצפי, גלובס
שלמה רז, עמיחי שי / צילום: תמר מצפי, גלובס

שכרם של בכירים לשעבר במשרד מבקר המדינה גדל משמעותית סמוך למועד שבו סיים המבקר הקודם, השופט יוסף שפירא, את תפקידו, והוחלף במתניהו אנגלמן. לפי המידע שהגיע לידי "גלובס", שכרו של אחד מהבכירים, עמיחי שי, שהיה היועץ לענייני שחיתות של שפירא, לא רק גדל אלא הוא קיבל בנוסף כ-600 אלף שקל רטרואקטיבית. דובר מבקר המדינה הקודם, שלמה רז, פרש לאחרונה לגמלאות עם שתי דרגות מעל דרגת המקסימום של התפקיד שאותו מילא. בכך גדל שכרו של רז בלפחות 15 אלף שקל לחודש תוך שנים ספורות לסכום שמוערך בכ-50 אלף שקל.

שי ורז מזוהים אולי יותר מכל עם תקופת שפירא. פעמים רבות הניפו השניים בראיונות לתקשורת את דגל המלחמה בשחיתות והמינהל התקין. על רקע זה התנהלותם גורמת תחושת אי נוחות רבה. חשוב להדגיש, עליות השכר של שני הבכירים נעשו בהתאם לסמכותו של מבקר המדינה על0פי חוק. אולם ממי שאחראים על המינהל התקין מצופה כי ינהגו אחרת ולא ילחצו לשנות את תנאי שכרם, לרבות רטרואקטיבית, אף אם הדבר חוקי.

קיפוח בתנאים

ניצב (בדימוס) עמיחי שי, לשעבר ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, התקבל על-ידי מבקר המדינה הקודם שפירא לכהן כיועץ המבקר לתפקידים מיוחדים, עם כניסתו של שפירא לתפקידו ב-2012. שי כיהן במשרת אמון כממונה על האגף לתפקידים מיוחדים, האחראי מטעם המבקר על תחום הטיפול בשחיתות ציבורית ושלטון החוק. ביולי 2019, עם כניסתו לתפקיד של המבקר הנוכחי מתניהו אנגלמן, סיים שי את תפקידו.

"גלובס" חושף כי שכרו של שי גדל דרמטית סמוך לפרישתו, יחד עם שכרם של שישה בכירים נוספים. לא רק ששכרו של שי גדל כאמור, אלא הוא אף קיבל רטרואקטיבית למעלה מ-600 אלף שקל. ההתנהלות של שי ושפירא שהיה שותף מלא למהלך, חושפת ליקוי מאורות בנוגע לאנשים שהיו בחוד החנית של המאבק בשחיתות ציבורית.

בשנת 2016 פנו שורת בכירים במוסד ביקורת המדינה בראשות שי לגורמים הרלוונטיים במשרד, בטענה כי תנאי שכרם מקופחים בהשוואה ליתר עובדי מוסד ביקורת המדינה. זאת בשל העובדה כי אינם זוכים לתוספת תמ"ה ("תוספת מבקר המדינה") הניתנת לכל עובדי הביקורת של המשרד העומדת על 130% משכר הבסיס של העובדים. לטענת שי, הגיעה לו התוספת האמורה, כיוון שאף הוא עוסק בביקורת, ולכן יש להחיל את התמ"ה אף עליו ועל חבריו הבכירים המועסקים בדרך של משרת אמון. לא רק זאת, אלא ששי דרש את התוספת רטרואקטיבית ממועד כניסתו לתפקיד ב-2012.

חוות-דעת שלילית

במשך כשנה וחצי ניסה שי לקדם את תוספת השכר עבורו בצינורות משרדי המבקר בתיאום עם המבקר שפירא; אלא שהמהלך נתקל בקושי מצד מבקר הפנים של המשרד, שכתב דוח שלילי מאוד על המהלך, וטען כי יש בכך פגיעה באמון הציבור. זאת, מאחר שתנאי השכר היו ידועים מלכתחילה לאותם עובדי משרות אמון ועל דעתם וכן הם חתמו על חוזי העסקתם. עוד טען מבקר הפנים כי שדרוג תנאי העסקתם יהיה בעל השלכה כלכלית רוחבית כבדה, כיוון שכל עובדי משרות האמון במשרדי הממשלה יבקשו את התוספת בהסתמכם על התקדים. עוד טען מבקר הפנים כי עובדים המועסקים בדרך של משרות אמון, זוכים להטבה שיתר עובדי המשרד לא מקבלים, בכך שהם התקבלו לעבודה ללא התמודדות במכרז.

בשיחה עם "גלובס" טען שי כי כלל לא ידוע לו על קיומו של של דוח מבקר פנים בעניין. לאחר חוות-הדעת השלילית וקשיים נוספים בהם נתקל שי, הוא סירב להתייאש מלקבל תוספת שכר ושלף פתרון יצירתי נוסף - הוא טען בפני שפירא כי כאשר נכנס לתפקידו, הבטיח לו שפירא את דרגת השכר הגבוהה ביותר הקיימת למשרות אמון, אולם להפתעתו, לאחר חמש שנים בתפקידו, הוא גילה כי אינו מקבל את דרגת השכר הגבוהה ביותר.

יוסף שפירא / צילום: איל יצהר

נציין כי טרם כניסתו לתפקידו במשרד המבקר, כיהן שי במשך שנים כראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל והיה האחראי הבכיר ביותר על משכורתם של 30 אלף שוטרים. לאור זאת, יש להעלות תהייה על טענתו שהובטחה לו הדרגה האמורה, ושהוא גילה את הפער בשכרו לעומת המובטח רק לאחר חמש שנות העסקה.

נציין עוד כי שי היה מקורבו ואיש אמונו של המבקר שפירא, והיה ביניהם קשר אישי ויומיומי קרוב. בדצמבר 2018 פורסם כי שפירא מנסה לקדם את מועמדותו של שי לתפקיד המפכ"ל במקום רוני אלשיך, עוד ניסה שפירא לקדמו למנהל נציבות תלונות הציבור. לפני כניסתו לתפקיד יועץ המבקר, התמודד שי על תפקיד נציב שירות המדינה.

שפירא מסכים

שפירא נענה לדרישתו של שי ודרגתו הועלתה. בדיקת "גלובס" שהתבססה על מסמך נתוני שכר הבכירים במשרד מבקר המדינה לשנת 2018 מעלה כי שי אף קיבל תוספת רטרואקטיבית מ-2012, שהצטברה ליותר מ-120 אלף שקל.

אלא שדעתו של שי לא נחה בתוספת נאה זו, והוא המשיך לקדם את בקשתו המקורית לקבל את תוספת התמ"ה. לאחר שהבין כי הגיע לדרך ללא מוצא בעקבות הדוח השלילי של מבקר הפנים, החליט שי לשנות כיוון. שי ושני בכירים נוספים - דודי נהיר שכיהן כיועץ בכיר של שפירא ומתן גוטמן, שכיהן כראש המטה של מנכ"ל משרד המבקר - פנו למבקר המדינה בבקשה שיכנס ועדת שכר עליונה מיוחדת ובלתי תלויה על-מנת שתדון בבקשתם.

שפירא נענה לבקשתם, ומינה ועדה בראשות השופט בדימוס עוני חבש. במרץ 2019 קיבלה הוועדה את בקשתם ושינתה את מודל העסקתם למודל שבו הם מקבלים תוספת תמ"ה בסך 130%. הוועדה שללה את בקשתם לקבל את התוספת רטרואקטיבית מיום כניסתם למשרד, אולם אישרה את התוספת מיום הגשת הבקשה ב-2016. מנתונים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי בדרך זו קיבל שי החזרים בסך 450 אלף שקל. לדברי חבש, דוח ביקורת הפנים לא הובא לעיונם של חברי הוועדה בטרם קיבלה את החלטתה, והם לא ידעו כי מדובר למעשה ב-"PLAN B", לאחר שנתקלו במחסום של מבקר הפנים.

בשיחה עם "גלובס" טען שי כי מגיעה לו תוספת השכר, כיוון שגם עובדי הביקורת המועסקים בדרך של משרת אמון מחויבים בצינון של שנתיים מעבודה בגוף מבוקר, ובשל כך פרנסתו נפגעת. אולם ל"גלובס" נודע כי סמוך למועד פרישתו, ביקש שי כי מבקר המדינה יאשר לו לעבוד בגוף מבוקר. בכך למעשה ביקש שי ליהנות מ"ארבעת העולמות" גם יחד. ראשית, התקבל לתפקיד היוקרתי ללא מכרז; שנית, בכך שקיבל לאחר חמש שנות העסקה העלאה בדרגה של משרת האמון רטרואקטיבית על-ידי המבקר שפירא; שלישית בכך שקיבל תוספת תמ"ה על-ידי ועדת השכר העליונה, כולל 450 אלף שקל רטרואקטיבית; ורביעית בכך שביקש לבטל את חובת הצינון של עובדי הביקורת במוסד מבקר המדינה.

שתי דרגות לדובר

דוגמה נוספת להתנהלות הכלכלית בתקופת המבקר שפירא, נמצאת, כאמור, בתנאי שכרו של דובר משרד מבקר המדינה לשעבר, שלמה רז. בסוף 2007 נכנס רז לתפקידו כדובר המשרד בדרגה 43, כאשר טווח הדרגות לתפקיד עומד על 43-44. חרף זאת, רז פרש לאחרונה לגמלאות בדרגת שכר 46, שתי דרגות מעל דרגת המקסימום של התפקיד. בכך גדל שכרו של רז ב-15 אלף שקל עד 20 אלף שקל לחודש תוך מספר שנים לסכום שמוערך בכ-50 אלף שקל.

כיצד גדל השכר? שפירא העניק לרז ב-2016 דרגת שכר אישית ובכך הועלו תנאי שכרו לדרגה 45. עם פרישתו, קיבל רז העלאה בדרגה נוספת, לדרגה 46. ב-2013, בעודו עומד על דרגה 44, קיבל רז שכר חודשי של 36 אלף שקל. ב-2017 שכרו החודשי האמיר ביותר מ-10,000 שקל בהשוואה ל-2013.

כדי לסבר את האוזן, שכר של מנכ"ל משרד ממשלתי עומד על 39 אלף שקל. הדבר אף מפליא עוד יותר, לאור העובדה כי לדובר משרד מבקר המדינה אין ולו עובד אחד הכפוף לו. חרף זאת רז קיבל תנאי שכר של מנהל אגף ביקורת המדינה. על גבי שכר זה קיבל את השדרוגים האמורים.

בדומה לשי, גם לרז היה קשר אישי קרוב עם שפירא. גורמים במשרד מבקר המדינה סיפרו כי רז היה "כל יכול" במשרד לאורך השנים.

נציין כי פניות "גלובס" למשרד מבקר המדינה לקבלת הנתונים נענו בשלילה. לאחר הגשת בקשת חופש המידע, משרד המבקר ביקש ארכה לצורך הטיפול בבקשה. לאחר למעלה מחודשיים, מסרה האחראית על חופש המידע במשרד המבקר כי לאור התנגדות עמיחי שי, דודי נהיר ומתן גוטמן למסירת החומרים, ולאור עמדת היועמ"ש כי יש במסירתם פגיעה בפרטיות - אין באפשרות מבקר המדינה להעביר כל מידע ומסמך בנדון.

החלטה דומה ניתנה בעניין שלמה רז.

"כלל הסכמי השכר במשרד נעשים כדין"

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "משרד מבקר המדינה פועל בהתאם לחוק חופש המידע ולפסיקה הרלוונטית בנושא. מעבר לכך, מצנעת הפרט, המשרד אינו מתייחס לשאלות בעניינם של מי מעובדי המשרד בהווה או בעבר.

"מיותר לציין כי כלל הסכמי השכר במשרד מבקר המדינה נעשים כדין ובהתאם לכללי הדירוג והדרגה המקובלים במשרד מבקר המדינה".

שלמה רז, לשעבר דובר מבקר המדינה, מסר בתגובה: "ב-31.10.19 סיימתי כהונה ממושכת בת 12 שנים ו-3 חודשים בתפקיד דובר משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ויצאתי לגמלאות כדין. לא אני קבעתי את דרגות השכר שלי. יש לפנות בנושא לסמנכ"ל מינהל של משרד מבקר המדינה".

עמיחי שי, לשעבר היועץ לענייני שחיתות של המבקר, מסר בתגובה: "מועלות על-ידך טענות מהן עולה פגיעה ממשית בפרטיותי ובשמי הטוב. לצערי, בעת הנוכחית איני יכול להשיב כדבעי על טענותיך ולהציג לך את המסמכים הנדרשים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות ותקנות שעת החירום אני מצוי בהסגר בביתי, ובנוסף משרד המבקר מצוי בחופשה ואין ביכולתי לבקש מהמשרד מסמכים משמעותיים וקריטיים הדרושים לתגובתי, כגון התכתבויות הנוגעות לסמנכ"ל למינהל לשעבר ועוד ועוד.

"על כן, בצוק העיתים איני יכול למצות את זכות התגובה שלי בעת הזו. מכאן שאבקש כמובן את המובן מאליו - שכל פרסום שכאמור עלול לפגוע בי ובשמי הטוב, יידחה עד אשר אוכל להשיב לטענות לגופם בגיבוי מסמכים הדרושים לי. ככל שאין בכוונתך לנהוג כך, אתה נדרש לצטט את מלוא תגובתי ככתבה וכלשונה".

יצוין כי "גלובס" פנה לשי לקבלת תגובתו יומיים לפני פרסום הכתבה (ב-30.3).

עוד כתבות

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות