משרד התקשורת יבהיר: בזק רשאית שלא לנתק לקוחות אינטרנט

אי-הבנה בין משרד התקשורת לבזק סביב סוגיית הניתוקים באינטרנט: בזק ביקשה להפסיק לנתק לקוחות קיימים - והמשרד סבר כי הכוונה היא ללקוחות חדשים, ולכן הוחלט להוציא הבהרה שתתיר לבזק להפסיק לנתק

בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק
בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

משרד התקשורת יבהיר בקרוב כי מנויי אינטרנט קיימים בבזק במסגרת "הבנדל ההפוך" (חבילת אינטרנט המשווקת על-ידי בזק) לא ינותקו בתום החוזה שלהם. בין משרד התקשורת לבזק חלה אי-הבנה סביב מדיניות הפיצולים שהובילה לניתוקים, ולדברי בכיר במשרד, בקרוב צפויה לצאת הבהרה שתאפשר לבזק שלא לפצל את המנוי גם לגבי מנויים קיימים, ולא רק לגבי מנויים חדשים.

מנויי בזק באינטרנט שהצטרפו אליה במסגרת חבילה הכוללת תשתית וספק אינטרנט, סובלים בשנה האחרונה משרשרת של ניתוקים, וזאת מפני שלקוחות רבים אינם מכירים את פרטי התוכנית הקובעת כי בזק חייבת "לפצל" את הלקוח אחרי שנה, כלומר בזק חייבת להפסיק את הגבייה מהלקוח, והטיפול בו עובר לספקית האינטרנט. נסביר בקצרה כי הרציונל של המשרד כשאילץ את בזק לפצל היה שהוא סבר כי הדבר יעודד תחרות, ולקוחות ינטשו את בזק ויעברו לשוק הסיטונאי.

מה שקורה בשנה האחרונה ונמשך עד עכשיו, הוא שיש אלפי לקוחות שבזק נאלצת "לפצל", כלומר לנתק, היות שספקיות האינטרנט אינן מסוגלות לקחת אחריות על הלקוחות אחרי שנה, והתוצאה היא שהלקוח מנותק מהאינטרנט.

אי-ההבנה בין הצדדים החלה כאשר בזק ביקשה שוב ושוב להפסיק לנתק את הלקוחות הקיימים, ואילו משרד התקשורת סבר כי הוא נענה לבקשה שלה והתייחס למנויים קיימים ולמנויים חדשים כאחד.

כאמור, המשרד צפוי להוציא הבהרה בקרוב שתתיר לבזק להפסיק לנתק לקוחות בכלל לתקופה של 3 חודשים. נדגיש כי הניתוק גורם לגל אדיר של פניות למוקדי בזק מלקוחות שאינם מבינים מדוע הפסיקו לקבל שירות אינטרנט, וסבורים שכי מדובר בתקלה בבזק.