מגפת הקורונה הכניעה את בירה קורונה: הייצור ייפסק זמנית

ממשלת מקסיקו הכריזה על מצב חירום בריאותי במדינה והורתה על השבתה של מפעלים וענפים לא חיוניים • באחרונה אמר מנכ"ל חברת-האם כי מבחינת הקורונה, הם צופים שהרבעון הראשון של 2020 יהיה הגרוע ביותר מזה עשור

בירה קורונה / אילוסטרציה: שאטרסטוק
בירה קורונה / אילוסטרציה: שאטרסטוק

בירה קורונה הפסידה בקרב נגד נגיף הקורונה - לפחות בינתיים. חברת גרופו מודלו המקסיקנית הודיעה כי עוצרת את פס הייצור של בירת הקורונה, לאחר שממשלת מקסיקו הכריזה כי בעת הזו היא נחשבת "לא חיונית". במקסיקו יש 1,510 חולי קורונה מאומתים ו-50 מתים כתוצאה מהנגיף.

ממשלת מקסיקו הכריזה על מצב חירום בריאותי במדינה והורתה על השבתה זמנית של מרבית התעשיות למעט מפעלים ומקצועות שנחשבים כ"שירותים חיוניים", כמו שירותי בריאות וחקלאות. אי לכך, ביום ראשון יופסק הייצור של הבירה ב־11 המבשלות של החברה ברחבי מקסיקו.

גרופו מודלו מנסה להפעיל לחץ על המדינה, כך נראה, לשנות את הגזירה. בהודעה שהוציאה החברה נכתב כי יותר מ־15 אלף משפחות חקלאים במקסיקו מגדלות כ־150 אלף דונם של שעורה, וכי 40% מכלל ההכנסה של כ־800 אלף חנויות קטנות של מוצרי מזון במדינה מגיעה ממכירת הבירה.

בהודעה שהוציאה החברה נאמר כי אם הממשל הפדרלי במדינה בכל זאת יחליט כי ייצור הבירה נחשב לחיוני, "הם ערוכים לכך ש־75% מכוח-האדם של החברה יעבוד מהבית, ועדיין נוכל להבטיח את ייצור הבירה".

מכה תדמיתית גדולה

מותג הבירה קורונה ספג מכה תדמיתית גדולה זמן קצר לאחר שפרצה מגפת הקורונה. הפופולרית של הבירה - אחת הנמכרות ביותר בעולם עד לפני כמה חודשים - ירדה ביחס ישר להתפשטות המגפה. בעוד שמותגי בירה אחרים נחטפו מהמדפים בסופרמרקטים בכל רחבי העולם, ברשתות החברתיות צצו ועלו תמונות של מדפי קורונה שיד אדם לא נגעה בהם.

בתחילת חודש מרץ הודה מנכ"ל אנהאוזר-בוש אינבוו, חברת-האם של גרופו מודלו, כי הקורונה ספגה מכה קשה, וכי הם צופים שהרבעון הראשון של 2020 יהיה הרבעון בגרוע ביותר של המותג מזה עשור.