אסיפת חירום בחדשות 13; "מדובר בקיצוץ אגרסיבי חסר תקדים"

חברת ועד חדשות 13 ניצן קפלנסקי: "ההנהלה החליטה והודיעה לנו שלא מעניין אותה ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה, ובכוונתה להפר אותו ברגל גסה וללכת על תוכנית קיצוצים גדולה ונרחבת. צעדים קשים של ההנהלה ייענו בצעדים קשים שלנו"

אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13
אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13

עובדי חדשות 13 ממשיכים במאבק למניעת קיצוצים משמעותיים בכוח-האדם בחברה: ברוח ימי הקורונה נערכה היום (ו') אסיפת חירום של העיתונאים באמצעות אפליקציית זום, בהשתתפות 150 עיתונאים ונציגים של ארגון העיתונאים.

נציגי ועד חדשות 13 עדכנו את העובדים על ההתנהלות מול ההנהלה ועל הכוונה לבצע קיצוץ נרחב, למרות שההסכם קיבוצי שנחתם רק לאחרונה אינו מאפשר ביצוע פיטורי התייעלות עד חודש יולי. העובדים התבקשו שלא לחתום על הסכמתם ליציאה לחל"ת ובנוסף לשגר להנהלה מכתב שבו הם מביעים את התנגדותם למהלך ואת מוכנותם להתייצב לעבודתם כרגיל.

חברת הוועד ניצן קפלנסקי סיפרה לעיתונאים כי "ההנהלה החליטה והודיעה לנו שלא מעניין אותה ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה, ובכוונתה להפר אותו ברגל גסה וללכת על תוכנית קיצוצים גדולה ונרחבת. צעדים קשים של ההנהלה ייענו בצעדים קשים שלנו".

לדבריה, "את קיצוצי השכר ראוי להתחיל במשכורות הגבוהות של חברי הנהלת רשת והנהלת חדשות 13, כפי שעשו גם בערוצי טלוויזיה אחרים. כשהצגנו דרישה כזו, נענינו בסירוב מוחלט".

העיתונאי מתן חודרוב, שהיה בעבר חבר ועד והשתתף באסיפה, אמר: "אין אף אדם מקצוע ורציני שמאמין שניתן לקיים חברת חדשות רצינית ותחרותית עם מחצית, או שני-שלישים, מכוח-האדם שלה. מדובר בקיצוץ אגרסיבי, חסר תקדים וחסר הצדקה, בתקופה שבה החברה משדרת סביב השעון וחייבת דווקא לצמוח. מהלך מהסוג הזה הוא לא רק פגיעה קשה בעובדים, אלא איום אסטרטגי על חברת החדשות כגוף עיתונאי, ויש להיאבק נגדו בנחישות".

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, אמר באסיפה: "הארגון מלווה את העובדים והוועד כבר מעל לשמונה שנים, גם במאבקים קיומיים וגם במאבקים נגד קיצוצים. הפעם מדובר במאבק שבא לידי ביטוי בקיצוצים, אבל הוא לפני הכול מאבק קיומי מהמדרגה הראשונה. אם הכוונות של הנהלת רשת יתממשו - חברת החדשות לא תהיה יותר מה שהיא כיום. יש פה כוונה להחליש אותה באופן דרמטי. רק באמצעות התמיכה של כולם נוכל לעצור את זה, ומשמח לראות את ההירתמות הכל-כך משמעותית של העובדים".