בצל הקורונה: תחרות הפרסום "אריות קאן" לא תתקיים השנה

לאחר התפרצות הקורונה הודיעו המארגנים על דחיית התחרות לאוקטובר, אך היום התקבלה הודעה על ביטולה הסופי • התחרות הבאה צפויה להתקיים רק ביוני 2021

פסטיבל הפרסום בקאן / צילום: רויטרס, Eric Gaillard
פסטיבל הפרסום בקאן / צילום: רויטרס, Eric Gaillard

באיחור אלגנטי הבינו גם מארגני תחרות הפרסום הבינלאומית "אריות קאן" כי השנה הנוכחית אבודה מבחינת היכולת של משרדי הפרסום להשתתף בתחרות עתירת השקעה: היום (ו') התקבלה הודעה רשמית על כך שהתחרות השנה תבוטל, ולא תידחה לאוקטובר כפי שתוכנן בתחילה. התחרות הבאה צפויה להתקיים רק ביוני 2021.

מארגני התחרות מסרו כי ההחלטה באה לאחר התייעצויות עם שותפים ולקוחות, והיא משקפת את האתגרים החברותיים, הבריאותיים והכלכליים חסרי התקדים העומדים בפני העולם. "אנחנו מבינים שלקהילה הקריאטיבית יש כעת אתגרים אחרים להתמודד עימם, והם לא בעמדה להעביר עבודות שיקבעו רף מסוים", מסרו מארגני התחרות.

נזכיר כי פסטיבל בפרסום בקאן הוא תחרות הפרסום החשובה ביותר בעולם. הגשת עבודות לתחרות דורשת תשלום של עשרות אלפי אירו, אך זה איננו מונע השתתפות של כל קבוצות הפרסום הגדולות, שחלק ניכר מהמוניטין המקצועי שלהן נבנה ממספר "האריות" בהם הן מצליחות לזכות. מאחר שהתחרות היא עסק כלכלי, המארגנים נמנעו עד עתה מלבטל אותה, ולמרות השתוללות מגפת הקורונה באירופה הודיעו בשלב הראשון על דחייה של התחרות לחודש אוקטובר, ולא על ביטול.

אולם בימים האחרונים, פרט לכך שהתברר כי המגפה רחוקה מלגווע, התפרסמו גם נתונים על קבוצות הפרסום הגדולות ועל הנזק שהן סופגות כתוצאה מהמשבר הכלכלי שמלווה את משבר הקורונה. כך למשל דיווחה קבוצת הפרסום WPP כי ההכנסות שלה בסין (שוק הפרסום השני בגודלו בעולם) צנחו ב-23% בשני החודשים הראשונים של השנה.

בתחרות הפרסום בקאן לוקחים חלק גם סוכנויות פרסום ישראליות. בשנה האחרונה עבר הזיכיון של התחרות בארץ לאיגוד חברות הפרסום, ושם קיבלו היום את ההודעה על הביטול.