שר התקשורת אמסלם הורה להחזיר את ניידות המספרים לפעולה מלאה

לאחר שנשקלה האפשרות להמשיך בהגבלות על הפעילות השיווקית בתחום הניידות, ולאחר שהתברר בשיחות עם החברות כי הניידות נמצאת תחת שליטה, ואין סכנה לרציפות התפקודית עקב כך – הוחלט על חזרה מלאה של ניידות המספרים לפעילות

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

שר התקשורת דוד אמסלם החליט על הסרת כל המגבלות בנושא ניידות המספרים ועל חזרה מלאה לעבודה, כולל פעילות שיווקית. בתום התייעצות עם חברות הסלולר, ולאחר שנוכח כי ניידות המספרים נמצאת תחת שליטה ולא צפויה להסיט את החברות ממיקוד ברציפות התפקודית של פעילותן, החליט אמסלם להחזיר את הפעילות באופן מלא לפעילות ולבחון את הסוגיה מחדש אחרי החג. 

ניידות המספרים הוגבלה על-ידי משרד התקשורת בשל חשש שהמשך התחרות בעת משבר הקורונה תקשה על חברות הסלולר להתמקד באספקת שירות ומענה לקשיים ולעומסים ברשתות. בעקבות זאת החליט המשרד להגביל את הפעילות ולהתיר את הניידות על כנה אך בצורה מוגבלת, כלומר ללא אפשרות של פעילות שיווקית, וזאת על-מנת שלא לקחת סיכונים בתקופה זו. 

אתמול (א') התלבט משרד התקשורת האם להאריך את הניידות המוגבלת עד לאחר החג, וזו הייתה המגמה של ראשי הדרג המקצועי במשרד, ואולם לאחר שנערכו שיחות עם כל המפעילים, במשרד הגיעו למסקנה כי אין סיבה לעצור גם את הפעילות השיווקית, והיא יכולה לחזור לתפקוד מלא תוך כדי מעקב וביקורת של המשרד שהעסק נמצא בשליטה.

נדגיש כי ההיערכות של המשרד לעצירת הניידות בדרך של חקיקה היו בגדר היערכות לתרחיש קיצון, אבל כפי שדיווחנו ב"גלובס", היה ברור שמדובר בצעד קיצוני שיופעל רק במקרה חירום אמיתי, ושהנתונים המגיעים מהחברות מלמדים כי הניידות נמצאת תחת שליטה, ולכן אין חשש אמיתי ליציבות שירותי התקשורת מכיוון הניידות.

מהדיווחים של משרד התקשורת עולה כי חברות הסלולר, למרות העומסים בשירותים, התייצבו בהיבט הטכנולוגי הנדסי. אומנם יש במוקדי השירות עומסים גבוהים מהרגיל, והחברות נערכו כדי להתמודד ולתת מענה, אך המשרד דרש מהן להיערך לכך בהתאמה.

מהמענה שהתקבל מחברות הסלולר עלה כי החברות לא צופות שבימי החג תהיה פעילות חריגה בהיבט הניוד שישפיעו על היציבות והרציפות התפקודית, ולכן החליט אמסלם לשחרר את הניידות באופן מלא, על-מנת שיובהר כי כל הפעילות בשוק התקשורת נמצאת תחת שליטה.