מדען הסייבר הראשי של בנק אוף אמריקה מצטרף לקרן YL Venture

סוניל יו יסייע ליזמים בפיתוח הרעיונות ובמציאת הזדמנויות עסקיות חדשות • יו מכיר את הקרן מקרוב, לאחר שהשתייך לצוות היועצים שלה

סוניל יו, מדען הסייבר הראשי של בנק אוף אמריקה / צילום: YL Venture
סוניל יו, מדען הסייבר הראשי של בנק אוף אמריקה / צילום: YL Venture

סוניל יו (Sounil Yu), לשעבר מדען הסייבר הראשי של בנק אוף אמריקה, מצטרף לקרן ההון סיכון הישראלית YL Ventures. יו הצטרף לקרן כ-CISO-in-Residence, ויעבוד עם היזמים, לפני ואחרי ההשקעה, יתמוך בתהליכי פיתוח הרעיונות שלהם ויעזור להם למצוא הזדמנויות חדשות ולתקף את הרעיונות שלהם. יו עבד בבנק אוף אמריקה במשך שבע שנים, שם בחן, בין השאר, את הספקים שמכרו פתרונות סייבר לבנק.

יו מכיר את הקרן מקרוב לאחר שהיה מעורב בצוות היועצים שלה, שמונה מעל 80 סמנכ"לי אבטחת מידע בכירים ומנהלי סייבר בחברות גלובליות. הקרן והיזמים שלה נעזרים בצוות היועצים כדי להבין את הצרכים בשוק וכך לדעת באלו מוצרים וחברות כדאי להשקיע. כמו כן, זה עוזר ליזמים לבצע תהליכי מכירה לחברות גדולות. יו יחליף בתפקידו את רוג'ר הייל אשר מצטרף לחברת הסייבר הישראלית BigID. הייל ימשיך לייעץ לקרן ולחברות הפורטפוליו שלה כחבר בצוות היועצים של הקרן.

ב-YL Venture ציינו כי יו יצר כלי בשם Cyber Defense Matrix שעוזר למפות ולהעריך יכולות ופתרונות סייבר, וכן את תיאוריית ה-DIE Resiliency Framework, שסייעה לעצב את תפישת הסקיוריטי בתעשייה.

הקרן הוקמה ב-2007 על ידי יואב לייטרסדורף, שיושב בעמק הסיליקון ביחד עם ג'ון ברנן, שהתמנה לאחרונה לשותף. שותף נוסף, עופר שרייבר, יושב בישראל. מייסד נוסף של הקרן הוא ג'ון קוויגלי האמריקאי שעדיין מעורב בקרן אבל הוא לא בתפקיד ניהולי מוגדר. ביולי הודיעה הקרן על גיוס קרן רביעית בהיקף של 120 מיליון דולר.

בין האקזיטים הבולטים של הקרן: Twistlock אשר נרכשה על ידי פאלו אלטו נטוורקס (תמורת מעל 400 מיליון דולר), Hexadite אשר נרכשה על ידי מיקרוסופט (100 מיליון דולר), Blazemeter אשר נרכשה על ידי CA (100 מיליון דולר) ו- FireLayers אשר נרכשה על ידי Proofpoint (55 מיליון דולר).