שולחן הסדר הנטוש: מיצג מחאה הוקם במרכז תל אביב כנגד מצבם הקשה של העצמאים בישראל

המיצג היה באורך של עשרות מטרים ולאורכו מוקמו 100 כיסאות ריקים המיצגים את הענפים השונים של העצמאים אשר ננטשו ערב חג הפסח ע"י ממשלת ישראל

מיצג מחאה במרכז תל אביב – "שולחן הסדר הנטוש" / צילום: מטה המאבק להצלת עולם התרבות, האירועים והמופעים
מיצג מחאה במרכז תל אביב – "שולחן הסדר הנטוש" / צילום: מטה המאבק להצלת עולם התרבות, האירועים והמופעים

עוד יום ועוד מחאה של העצמאים על היחס של המדינה עליהם: משעות הבוקר הוצע מיצג מחאה ענק במרכז תל אביב - "שולחן הסדר הנטוש". להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, לשכת יועצי המס ומטה המאבק להצלת עולם התרבות, האירועים והמופעים, הקימו הבוקר (ג') בכיכר רבין מיצג מחאה ענק כנגד מצבם הקשה של העצמאים בישראל בדמותו של שולחן חג נטוש. המיצג היה באורך של עשרות מטרים ולאורכו מוקמו 100 כיסאות ריקים המיצגים את הענפים השונים של העצמאים אשר ננטשו ערב חג הפסח ע"י ממשלת ישראל. במסגרת האירוע נקראו מעל שולחן החג הנטוש עשרת המכות האלטרנטיביות של ציבור העצמאים בישראל. לדברי ראשי הארגונים תכנית הסיוע שפרסמה הממשלה לא תמנע את קריסתם של 90% מהעסקים הקטנים במשק.

מייצג המחאה ממשיך את צעדי המחאה של כל ארגוני העצמאים בשבועות האחרונים נגד ההפקרה של העסקים על ידי המדינה, האפליה מול מגזר השכירים והעובדה כי אין להם כל זכויות ורשת ביטחון מהמדינה בימי משבר הקורונה. הארגונים ערכו כבר שתי הפגנות רכובות, במסגרתם עלו אלפי רכבים לירושלים במחאה על הסיוע הדל שהמדינה מעניקה לעסקים, ובעיקר במחאה על כך שהעצמאים אינם זכאים לדמי אבטלה בימים הקשים העוברים עליהם.

זועקים את כאבם של העצמאים שננטשו על ידי המדינה

לדברי נשיא להב, עו"ד רועי כהן, "החג הזה יותר מתמיד מסמל את הצורך של העצמאים לצאת מעבדות לחירות. ממשלת ישראל צריכה להתבייש שבסדר הזה יהיו מאות אלפי עצמאים שיחגגו בחוסר ודאות וחשש מפני הבאות. זוהי הפרה בוטה של האמנה הבלתי כתובה בין המדינה לאזרחיה. אנחנו בלהב נפסיק את ההפקרות ביחס לעצמאים כאזרחים סוג ב. השולחן הסדר הריק מבטא את התמונה העגומה של חצי מליון עצמאים במדינת ישראל. ראש הממשלה וכל שרי הממשלה לא יוכלו עוד להתעלם מהעוול שזועק לשמיים" .

יו"ר איגוד האמרגנים והמפיקים וממובילי מטה המאבק להצלת עולם התרבות, האירועים והמופעים, יוני פיינגולד, הוסיף: "אנחנו זועקים היום את כאבם של כל העצמאים בישראל אשר ננטשו ע"י הממשלה. התעשייה שלנו מונה 150 אלף איש והייתה הראשונה להיפגע עם תחילת ההגבלות, ותהיה האחרונה שיתאפשר לה לחזור לפעילות בבוא היום. המצב הזה גורם לרבבות רבות של אנשים להיות כבר היום במצוקה קשה, כשלאף אחד מאיתנו אין באמת אופק אמיתי לשיפור המצב. ממשלת ישראל חייב להתעורר ולתת לנו פתרון מיידי ומקיף שיציל אותנו, וימנע את קריסת התעשייה בפרט, והכלכלה הישראלית בכלל".

יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, אמר כי "שולחן סדר הפסח הזה ריק לעצמאים והמלחמה שלנו היא שבשנה הבאה הוא לא יהיה ריק לכלל ילדי ואזרחי ישראל , מכיוון שאם המדינה לא תתעשת ותוודא שמגזר העצמאים והעסקים הקטנים הבינוניים והגדולים , יעמוד איתן על הרגליים , כדי לקלוט בחזרה מיליון עובדים וכדי להחזיר את המשק לפעילות מלאה בתום המשבר הבריאותי , אז שנה הבאה השולחן הזה יהיה ריק לכל עם ישראל ."