"בתקופת המשבר בחרנו להאיץ את הבנייה באתרים"

יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת הבנייה פרשקובסקי, מספר כי "בתקופת המשבר החברה בחרה לסגור את משרדי המכירות כל עוד יש את מגבלות הסגר, אך פועלי הבנייה עובדים כרגיל תחת הנחיות משרד הבריאות"

יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת הבנייה פרשקובסקי / צילום: יוני מרדכי
יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת הבנייה פרשקובסקי / צילום: יוני מרדכי

חודש מרץ השחור, שהיה מהגרועים בהיסטוריה של הבורסה המקומית, הציב בפני מנהלי החברות הנסחרות אתגרים יוצאי דופן, שכמותם לא ידעו בעבר. "גלובס" בדק עם יו"ר חברת הבנייה פרשקובסקי יוסי פרשקובסקי כיצד הוא נערך להתמודד עם משבר הקורונה ומה התוכניות שלו ליום שאחרי.

ספר על המצב הנוכחי בחברה ופעולות שביצעתם.

"לחברה יש כיום חמישה פרויקטים גדולים שנמצאים בשלבי בנייה ושיווק שונים ולאור העובדה שענף הבנייה הוגדר כענף חיוני למשק, הפעילות ממשיכה כסדרה. 

"בתקופת המשבר החברה בחרה לסגור את משרדי המכירות כל עוד יש את מגבלות הסגר, אך היא לא הוציאה עובדים לחל"ת ובחרה להאיץ את הבנייה באתרים. פועלי הבנייה עובדים כרגיל תחת הנחיות משרד הבריאות".

כיצד אתה נערך ליום שאחרי המשבר?

"החברה ממשיכה בפעילות לאיתור עסקאות חדשות ובפעילות של תכנון וקידום פרויקטים עתידיים. החברה בונה דירות למעמד הביניים באזורי הביקוש. זאת המדיניות שלה במשך שנים ומדיניות זו מציבה אותה בעמדה נוחה יותר בעת משברים".

מה יהיה שונה בחברה לאחר שהמגפה תדעך?

"לא נראה שיהיה שינוי משמעותי בפעילות לאחר שהמגפה תדעך, מבחינת ביצוע הפרויקטים. עובדי הבניין לא יכולים לעבוד מהבית. ענף הבנייה הוא ענף מסורתי שמייצר מוצר בביקוש גבוה ולכן בניגוד לענפים אחרים שחווים היום טלטלה משמעותית, חברות הבנייה הגדולות לא ישנו את סגנון וצורת הפעילות".

תוך כמה זמן תחזור הפעילות בענף לרמתה טרם המשבר?

"במהלך חודש מאי הענף יתחיל לחזור לשגרה בהדרגה. הרבה מהעובדים שיצאו לחל"ת יחזרו למקום עבודתם והביקוש לדירות יתגבר בהדרגה. בניגוד לענף הקמעונאות, ענף הבנייה כבר יודע להתמודד עם עצירות זמניות בביקושים ומכיוון שהביקוש לדירות בישראל הוא ביקוש קשיח, הרי שאפשר להעריך שגם אם תהיה עצירה במכירות של חודש או חודשיים, הרי שבחישוב שנתי לא תהייה ירידה בביקושים לדירות".