OECD: חודש מרץ מסתמן כגרוע בהיסטוריה מבחינה כלכלית

על-פי סקירה שמפרסם היום הארגון, הסימנים לכניסה למיתון באירופה ובגוש האירו חזקים יותר מכפי שהיו במהלך משבר 2008 •לפי כותבי הסקירה, לא ניתן כעת לצפות מתי המיתון יגיע לסופו, אולם ככל שהסגרים יתארכו הפעילות הכלכלית צפויה להתאים את עצמה למציאות החדשה

מסעדה סגורה בסיאטל. בעל המסעדה חוסם את החלונות כדי למנוע ביזה / צילום: Ted S. Warren, AP
מסעדה סגורה בסיאטל. בעל המסעדה חוסם את החלונות כדי למנוע ביזה / צילום: Ted S. Warren, AP

הנסיגה בפעילות העולמית בחודש מרץ 2020 תהיה כנראה החדה ביותר בהיסטוריה. כך מדווח היום ארגון המדינות המפותחות (OECD).

על-פי סקירה שמפרסם היום הארגון, הסימנים לכניסה למיתון באירופה ובגוש האירו חזקים יותר מכפי שהיו במהלך משבר 2008. בארה"ב, מדובר עדיין בעוצמה נמוכה מזו שנרשמה בשיא המשבר הפיננסי העולמי.

כלכלני ה-OECD מתבססים על מדד המשלב אינדיקטורים כלכליים מובילים (CLI) בתחומי הייצור, הצריכה ואמון הצרכנים ובעלי העסקים. המדד מסוגל לחזות שינויים בקצב הצמיחה 6 עד 9 חודשים קדימה, כאשר ציון 100 מבטא אי-שינוי.

בסוף חודש מרץ צלל המדד בגוש האירו לאזור ה-92 נקודות לעומת 96 נקודות בשיא משבר האשראי העולמי. בארה"ב המדד נמצא באזור ה-95 נקודות לעומת 93.5 בשיא משבר האשראי של 2008-9.

עוד מציינים כי ההשבתות החלקיות והמלאות של ענפים כלכליים שלמים מקשות מאד על המדידה השוטפת. כותבי הסקירה מציינים כי לא ניתן כעת לצפות מתי המיתון יגיע לסופו, אולם ככל שהסגרים יתארכו הפעילות הכלכלית צפויה להתאים את עצמה למציאות החדשה - מה שיקל יותר להעריך את מידת הפגיעה בפעילות הכלכלית.