בנט בביקורת על הסגר הכללי; גורם בסביבת נתניהו: שיבצע את שהוטל עליו

"חייבים לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה", כתב הערב שר הביטחון נפתלי בנט בפוסט פייסבוק • בסביבת נתניהו לא היו מרוצים והגיבו כי "במצב חירום מצופה משר בממשלה להתנהג בצורה אחראית ולקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת"

בנימין נתניהו עם נפתלי בנט / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
בנימין נתניהו עם נפתלי בנט / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

ויכוח בממשלה על כללי הסגר הפכה לריב אישי בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט.

במוצאי חג הפסח רואיין בערוצי השידור מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ונודע שבדיון ממשלתי הלילה (ה') תעלה אפשרות הארכת הסגר הכללי עד לאחרי חול המועד, כלומר לעוד כשבוע ימים.

שר הבטחון נפתלי בנט פירסם הערב הודעה לפיה העיכוב בהקמת מערך בדיקות מחייב מדיניות גורפת של סגרים כלליים אשר מביאה לנזק עצום לכלכלת ישראל ולפרנסת מיליוני עובדים ובעלים במגזר הפרטי. "חייבים לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה. יש להעביר לצה"ל ולמשרד הביטחון את האחריות הכוללת למערך הבדיקות באופן מיידי", כתב בנט .

לדבריו ללא הזנקת קצב הבדיקות, לא ניתן יהיה לשחרר את ישראל מהסגר הכלכלי הגורף.

עוד מציין בנט כי "משרד הבריאות לא מאמין בחשיבות הבדיקות ("עגל זהב" לדבריהם) וכגוף רגולטורי בעיקרו, הוא אינו בנוי להקמה מהירה של מערך יעיל של בדיקות בחירום. החולשה הנוכחית של מערך הבדיקות מונע גם ממשרד הבריאות לבדוק קשישים בבתי אבות, חוזרים מחו"ל, ובכלל אנשים עם חום גבוה ושיעול או קרובי משפחה של נשאים, שגם בימים אלו אינם נבדקים, ולכן גם לא נשלחים למלוניות בידוד".

במשרד ראש הממשלה התעצבנו על ההצעה של בנט לרתום את צה"ל למאמץ.

גורם בסביבת ראש הממשלה העיר כי "במצב חירום מצופה משר בממשלה להתנהג בצורה אחראית ולקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת. ראש הממשלה, שמנהל את המאבק בקורונה בצורה אחראית ומיטבית יחד עם מומחים בארץ ובעולם, מאפשר לכל השרים להביע את דעתם באופן מלא בדיוני הממשלה. ראוי ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שראש הממשלה הטיל עליו, ועדיין לא התבצעו, במקום כל הזמן להיות עסוק במתקפות בתקשורת נגד ראש הממשלה והממשלה שהוא חבר בה".