אנרג'יאן מעדכנת מעלה ב-32% את כמות הגז במאגר 'כריש צפון'

על פי העדכון, המאגר מכיל 33.7 מיליארד מ"ק (BCM) של גז טבעי בר-הפקה, לעומת כ-25 BCM לפי האומדן שפורסם בעקבות קידוח ההערכה

מתיוס ריגס,מנכ"ל חברת אנרג'יאן / צילום: חן גלילי
מתיוס ריגס,מנכ"ל חברת אנרג'יאן / צילום: חן גלילי

חברת אנרג'יאן מעדכנת למעלה ב-32% את כמות הגז במאגר 'כריש צפון' בעקבות דוח משאבים שהופק עבור אנרג'יאן על ידי חברת D&M. על פי העדכון, המאגר מכיל 33.7 מיליארד מ"ק (BCM) של גז טבעי בר-הפקה, לעומת כ-25 BCM לפי האומדן שפורסם בעקבות קידוח ההערכה. בנוסף יש במאגר על-פי הדוח העדכני כמות בתת-הפקה של כ-39 מליון חביות קונדנסט (נוזלי גז טבעי) לעומת 34 לפי הערכה קודמת.

החברה הבריטית-יוונית, שרכשה מדלק ומנובל את הזכויות במאגרי הגז 'כריש' ו'תנין' גילתה את מאגר כריש צפון באפריל 2019 - זהו מאגר הגז הראשון שהתגלה מאז 2012 ובגודלו העדכני הוא מסוגל לספק את צריכת הגז הנוכחית של המשק למשך שלוש שנים.

בעקבות העדכון מגדילה בעקבות העדכון את סך עתודות הגז שלה בישראל ל-99 BCM וסך עתודות הקונדנסט ל-82 מיליון חביות, כמות כוללת השווה ל-698 מיליון חביות שווה-נפט (mmboe).

תכנית הפיתוח עבור כריש צפון הוגשה למשרד האנרגיה, בהמשך לתכנית הפיתוח של כריש. החלטת השקעה סופית (FID) עבור כריש צפון צפויה להתקבל במהלך המחצית השנייה של שנת 2020; תחילת הפקה צפויה מכריש צפון בשנת 2022.

מנכ"ל קבוצת אנרג'יאן, מתיוס ריגס, הביע שביעות רצון מהנתונים ואמר כי העדכון "יאפשר המרת חוזים מותנים בהיקף של Bcm 0.6 (שנתי) למחייבים, במקביל לאיתור הזדמנויות נוספות להגדלת המכירות מן המאגרים. אנו שמחים לפתח מאגרי גז טבעי ברמה גלובלית בהיקף שווה ערך ל 700 מיליון חביות נפט, ומצפים לתגליות נוספות בשטחים שבידינו בישראל ובאזור הים התיכון בכללותו".

בשבוע שעבר עדכנה אנרג'יאן על השלמת השלב העיקרי בבניית אסדת ההפקה והאחסון הענקית (FPSO) שאמורה להפיק את הגז מהמאגרים ולהזרים אותו לחוף הישראלי. מדובר באסדה ראשונה מסוג זה שתגיע לאזור מזרח הים התיכון. למרות מגפת הקורורנה הצליחו המספנות בסין לסיים בזמן את העבודה על גוף האסדה שאורכו 225 מטרים והיא נגררת למספנות בסינגפור שם יורכב עליה המבנה העליון (Topside). האנייה אמורה להגיע לחופי ישראל במחצית הראשונה של 2021 ולעגון במרחק 90 קילומטר מהחוף.