האתר שיאפשר לתעשיית ההייטק לסייע במאבק בקורונה

SNC וקהילת HealthIL השיקו את "קורונה-טק", פורטל ששואף לרכז בעמוד אחד את כל המידע הרלוונטי לקהילת ההייטק והטכנולוגיה

עוברת אורח מסתכלת בנייד כשברקע גרפיטי בבריטניה על ההסטריה בצל הקורונה / צילום: Massimo Paolone/LaPresse, Associated Press
עוברת אורח מסתכלת בנייד כשברקע גרפיטי בבריטניה על ההסטריה בצל הקורונה / צילום: Massimo Paolone/LaPresse, Associated Press

משבר הקורונה ייצר שפע בלתי פוסק של יוזמות ושיתופי-פעולה שמקורם בממשלה או ב"שטח". מדובר גורמים מכל חלקי האקוסיסטם: סטארט-אפים, חברות היטק גדולות, קרנות, משרדי ממשלה, גופי אקדמיה. הם נפגשים, מחליפים מידע, יוזמים אירועים, מפרסמים קולות קוראים למיזמים שיסייעו להילחם המגפה ובמשבר הכלכלי שהיא מחוללת.

כדי לרכז את כל המידע על המאמצים הללו במקום אחד, יזמו ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל (SNC) בשיתוף עם קהילת HealthIL את אתר "קורונה-טק", הכולל מידע מקצועי רלוונטי להייטק הישראלי. למשל, מידע על פיתוחים טכנולוגיים מישראל והעולם, ריכוז האתגרים שפרסמו מערכות הבריאות, גישה למענקים בינלאומיים, ניתוחים של מומחים ויזמים וכן מידע על וובינרים והאקאתונים.

מקימי האתר מצפים כי הוא ישמש זירה לחיבורים בין סטארט-אפים להזדמנויות והשקעות, ומציעים לקרנות, ספקי שירותי בריאות וגופים ממשלתיים לפרסם אתגרים וקריאות לפעולה. עבור יזמים וחברות בתחילת דרכן יונגש מידע אודות מענקים ותמיכות של גופים בינלאומיים שונים שהפיצו 'קולות קוראים' למלחמה בקורונה עם פרוץ המשבר.

"ההתמודדות העולמית עם נגיף הקורונה הביאה צונמי של מידע, לא מאורגן ולא תמיד מדויק, על הנגיף והדרכים להתמודד עם התפשטותו המהירה", אמר ג'רמי קלצ'קין, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-SNC. לדבריו, "הפתרונות פורצי הדרך של חברות טכנולוגיה ישראליות זוכים להתעניינות רבה ברחבי העולם ונציגים של מדינות שונות פונים לחברות ולארגונים כדי לקבל מידע ולקדם יוזמות". עם זאת, הסביר, "היעילות מחייבת אותנו לרכז את כל המידע במקום אחד כדי למנוע כפילויות ודיסאינפורמציה. בישראל יש מוחות טכנולוגיים ומדעיים פורצי דרך ואנחנו מקווים שהאתר יוכל לסייע לחבר ביניהם, להעניק להם השראה ואולי להוביל לפריצות דרך של ממש - למען עתיד בריא יותר למדינות העולם, ועתיד כלכלי טוב יותר למדינת ישראל".

האתר החדש כולל גם מאגר מידע מתעדכן על חברות ישראליות עם פתרונות להתמודדות עם משבר הקורונה. מאגר זה מבוסס על נתוני פלטפורמת איתור החדשנות "Finder" של SNC, המכילה מידע על למעלה מ-6,500 חברות טכנולוגיה ישראליות במגוון סקטורים .

SNC היא חברה לתועלת הציבור, שעל פי הגדרתה, "שמה לעצמה מטרה לחזק את תעשיית הייטק הישראלית לחשוף את יכולותיה ולעודד שת"פ עסקיים עם האקוסיסטם הטכנולוגי בישראל. למימוש חזונה, החברה פועלת אל מול ארגונים עסקיים, חברות הון סיכון, משקיעים, רשויות ומשרדי ממשלה שונים ברחבי העולם. פעילות החברה ממומנת מפילנתרופיה בלבד".

קהילת HealthIL היא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות יחד עם משרד הכלכלה והתעשייה והמשרד לשוויון חברתי (ישראל דיגיטלית), במטרה לחולל טרנספורמציה דיגיטלית במערכת הבריאות.