ממשלת ישראל החליטה שוב לשלוח את השבים מחו"ל לבידוד במלוניות

כבר ב-2 באפריל החליטה הממשלה החלטה כמעט זהה, שלא יושמה, וטיסות רבות נכנסו למדינה בעשרה ימים שחלפו, כשמעטים מאלפי החוזרים הועברו לבידוד במלוניות של המדינה, אך שיעור התחלואה בקרב החוזרים לא פחת

ישראלים שחזרו מחו"ל / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
ישראלים שחזרו מחו"ל / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

הבוקר (א') אישרה הממשלה פעם נוספת שכל החוזרים מחו״ל יופנו לבידוד במלוניות על חשבון מדינת ישראל. אולם כבר ב-2 באפריל החליטה הממשלה החלטה כמעט זהה, אך אותה ההחלטה לא יושמה וטיסות רבות נכנסו למדינה בעשרה ימים שחלפו, כשאלפי החוזרים נדרשים לחתום על טופס בו הם מתחייבים לבידוד. מעטים מהם הועברו לבידוד במלוניות של המדינה, אך שיעור התחלואה בקרב החוזרים לא פחת.

הבוקר, אחרי ביקורת רבה במהלך החג, ולאור מספרן הרב של הטיסות שנחתו בנתב״ג, התכנסה הממשלה לישיבה טלפונית וקיבלה החלטה זהה להחלטה המקורית, אולם הפעם הוסיפה שהשהות במלוניות הבידוד תהיה על חשבון מדינת ישראל.

במהלך הישיבה אמר השר גלעד ארדן כי מדובר בהחלטה בעייתית, שכן המדינה לא שולחת חולים הנמצאים בישראל לבידוד במלוניות. לדבריו, אין הגיון בשליחת אנשים בריאים החוזרים מחו״ל לבידוד במלונית בכפייה, כאשר לא כופים זאת על התושבים המקומיים שממשיכים להדביק בתוך הקהילה.

בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הציע לחסום טיסות באופן מוחלט, אך מספר שרים, כגון שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' והשר ארדן התנגדו לחסימת האפשרות בפני ישראלים לשעבר ויהודים הרוצים להגיע לישראל.