לא רק סלולר: רשות שוק ההון אישרה את אפליקציית השירותים הפיננסיים של חזי בצלאל

ברשות הבהירו כי עד עכשיו פעלה אפליקציית wepay באופן מצומצם, "ומעתה אין עוד מגבלה על היקף וסוג השירות שהיא מספקת, כשבמסגרת זו היא יכולה מעתה להעמיד אשראי ללקוחות"

כחצי שנה לאחר שדווח כי חזי בצלאל, בעלי קבוצת התקשורת אקספון, השיק אפליקציית תשלומים ואשראי מקוונת בשם wepay, שמנוהלת על ידי חיים כהן, שבעבר כיהן כמנכ"ל כלל ביטוחי אשראי וכמנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל - הודיעה היום (א') רשות שוק ההון על מתן רישיון שליטה לבצלאל בנותן שירותים פיננסיים מורחב ובנותן שירותי אשראי מורחב, באמצעות חברת וויפיי שירותים פיננסיים. ברשות הבהירו, כי עד עכשיו וויפיי פעלה באופן מצומצם "בהמשך עיסוק", ומעתה אין עוד מגבלה על היקף וסוג השירות שהיא מספקת, כשבמסגרת זו היא יכולה מעתה להעמיד אשראי ללקוחות. 

חיים כהן / צילום:  אייל טואג
 חיים כהן / צילום: אייל טואג

מוויפיי נמסר כי "תציע את שירותיה לציבור הרחב בקרוב", כשהם מצהירים כי יעשו זאת בתעריפים מוזלים ביחס לנהוג בשוק. בהקשר זה מסר היום בצלאל, כי "הקמנו את החברה מתוך חזון לייצר שינוי מהותי ולהוכיח כי ניתן להנגיש שירותים פיננסיים בקלות ובעלות נמוכה. את המהפכה שעשינו באקספון WE4G המעניקה שירותי תקשורת מתקדמים נמשיך ביתר שאת בתחום השירותים הפיננסיים".

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, מסר מצדו כי "רשות שוק ההון פועלת ביתר שאת בעת זו על מנת להבטיח נגישות של הציבור לשירותים פיננסיים. הימים המאתגרים הללו מחייבים רתימת טכנולוגיות שעשויות לסייע לשירות הציבור ולהמשיך לפתח את התחרות בתחום. ברשות ציינו בנוסף כי "בצלאל הקים את החברה שהחלה בהקמת התשתית לפני למעלה משנה ובמהלכה עמדה בכל הדרישות הרגולטוריות שנדרשו לשם קבלת הרישיון".

עוד צוין בהודעות על מתן האישור כאמור כי "בין השירותים שיינתנו על-ידי החברה באמצעות הארנק הדיגיטלי, שירותי תשלומים ותקבולים, שירותי אשראי לפרטיים ועסקים".

הרישיונות לוויפיי ניתנו על בסיס החוק להסדרת שירותים פיננסיים שמוסדרים על ידי רשות רשות שוק ההון. מאז ניתנה לרשות שוק ההון הסמכות לפקח על נותני האשראי שאינם כפופים לפיקוח על הבנקים שבבנק ישראל, הושמעו טענות על קצב אישור הגופים על-ידיה. ברשות טענו כי הקצב הוא תולדה של הוראות החוק והצורך בבדיקה פרטנית ומעמיקה של כל מבקש רישיון, כפי שקרה בהצלחה עם בצלאל, ששמו נקשר בעבר לרצון לרכוש בנק בישראל.

בסביבת החברה ציינו היום כי היא תיכנס לתחומי האשראי לפרטיים ולעסקים, כאשר היקפי האשראי בתחילה יהיו עד עשרות אלפי שקלים בעסקה מול לקוחות פרטיים ועד מאות אלפי שקלים בעסקה מול לקוחות שהינם עסקים, באמצעות העמדת הלוואה או במסגרות אשראי. בנוסף, החברה שואפת לנהל ולהעמיד אשראי ביחד עם גורמים שכבר פעילים בשוק האשראי, עימם החברה כבר החלה במגעים לשיתופי פעולה במספר דרכים.