גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נותנות פייט לקורונה: מיהן חברות הטכנולוגיה שייפגעו פחות ואף ירוויחו מהמשבר?

אחרי שמניות פייבר וסרגון זינקו בוול סטריט 30% ו-48% בשבוע האחרון, ממפה אנליסט אופנהיימר סרגיי וסצ'ונוק את החברות הישראליות שימי הקורונה דווקא מיטיבים עם עסקיהן ● ויש גם הפתעה עם חברות השבבים שתלויות בסין

לבעלי המניות של חברת הטכנולוגיה פייבר היה חג פסח משמח מאוד, כשהמניה זינקה במסחר בוול סטריט ביום רביעי ב-30%. גם המשקיעים בסרגון יכולים להיות מרוצים, עם קפיצה של 48% במניה במהלך שבוע המסחר האחרון. שתי חברות הטכנולוגיה הישראליות אמנם עוסקות בתחומים שונים לגמרי, אך שתיהן דיווחו על מגמות חיוביות בעסקים שלהן, למרות - ואולי דווקא בזכות - מגפת הקורונה שמכה ברחבי העולם.

פייבר, שפיתחה זירת מסחר שבה פרילנסרים יכולים להציע את שירותיהם, ציינה כי "המטרה של פייבר לחבר בין עסקים ופרילנסרים ברחבי העולם ולאפשר עבודה דיגיטלית מרחוק באמצעות הפלטפורמה שלנו, מעולם לא הייתה יותר קריטית", והעריכה שתוצאות הרבעון הראשון יהיו מעט גבוהות יותר מהתחזית המוקדמת. סרגון, שעוסקת בתחום ציוד התקשורת, דווקא סיפקה מספרים נמוכים מהצפוי לרבעון הראשון, אך ציינה כי "כאשר חלקים נרחבים מהאוכלוסייה נשארים בבית, מפעילי התקשורת פועלים לשדרוג תשתיות הרשת שלהם כדי לענות על ביקושים גבוהים ובלתי צפויים, ובכך גורמים לשירותי דור חמישי (5G) להפוך למציאות מוקדם מהצפוי".

חברות הטכנולוגיה הישראליות שעשויות להיות חסינות יותר במשבר

אילו עוד חברות ישראליות מספקות טכנולוגיות שיגרמו להן ליהנות מביקושים בזכות המשבר? לדברי סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר, השאלה היא לא מי תיהנה - אלא מי תיפגע פחות. "ברבעון הראשון תהיה פגיעה, ואני מתפלא איך לא פורסמו עדיין הרבה אזהרות רווח מצד חברות שעוסקות בעסק פיזי שכולל התקנות בפועל", הוא אומר. הפגיעה התחילה בחודש מרץ, כך שברבע ון השני "יהיה בור רציני מאוד אצל כולם, שאף אחד לא יודע לכמת", מעריך וסצ'ונוק, ומוסיף שחברות טכנולוגיה רבות לא יפרסמו תחזית לרבעון השני, ואף ימשכו את התחזיות השנתיות שמסרו לפני פרוץ המשבר. "כל המודלים של אנליסטים ל-2020 לא רלוונטיים בשלב זה. במצב הזה, צריך לחשוב לא מבחינה כמותית אלא מבחינה איכותית, מי יותר פגיע ומי פחות".

בין החברות הישראליות מסמן וסצ'ונוק כמה חסינות יותר. "החברות שאמורות להיות פחות פגיעות הן אלו שעובדות במודל של הענן: לייבפרסון, Wix, ובמובן מסוים נייס ש-40% מהפעילות שלה היא בענן", הוא אומר. "שלא יהיה ספק, גם נייס הולכת להיפגע, אבל הפעילות המסורתית שלה שתיפגע ממילא די מצומצמת ולא צומחת. יש לה גם הרבה שירותים, והשאלה היא כמה הם ייפגעו ובאיזה אופן, אבל תחום הענן בעיקרון לא אמור להיפגע בשלב הזה, ואולי יכול ליהנות מביקושים יותר גבוהים בגלל מעבר של מרכזי שירות לקוחות לעבודה מהבית. כך שבין החברות הישראליות, נייס יחסית יותר חסינה" .

לייבפרסון, שאמנם אינה ישראלית אך היא חברה דואלית, מספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) לניהול קשר בין ארגונים לצרכנים. ב-Roth Capital העריכו לאחרונה שפתרונות החברה יזכו לביקושים גבוהים בשל סוגיות התפעול של עבודה מהבית בצל הקורונה, והעריכו שהמניה אטרקטיבית ביותר ביחס הסיכוי/סיכון שלה. לעומת זאת, וסצ'ונוק לא בטוח מהו היתרון היחסי של לייבפרסון. "הם כן עובדים במודל של SaaS כך שהם אמורים להיפגע פחות, אבל זו חברה ללא כרית מזומנים גדולה - יש לה מזומנים כנגד אג"ח להמרה, וזה גורם סיכון. מבחינת המודל העסקי, להערכתי הם ייפגעו בצורה מינורית".

"מעסק משעמם ולא צומח רדוור הפכה לעסק רציני מאוד"

מי שכן עשויה ליהנות ממש מהמשבר, ולא רק להיפגע פחות, היא להערכת האנליסט רדוור, שנסחרת בנאסד"ק בשווי מיליארד דולר, וזאת בזכות שלושה גורמים. "ראשית, רדוור כבר עברה למודל הענן בחלקה הגדול של הפעילות שלה, כך שיש לה עוגן שאמור להיפגע פחות. שנית, הפתרונות המסורתיים שלה הם להורדת עומסים וניהול תעבורה ברשת ארגונית, שזה סופר-חשוב לכל ארגון שמעביר עבודה לבית - להבטיח לכל עובד רוחב פס ללא שיבושים, תוך עבודה עם האילוצים הקיימים וללא הוספת ציוד חדש. ברמה הגלובלית נהנות מכך החברות אקמאי ואמזון, ורדוור עושה את זה בקטנה עם עסק שלא צמח כי לא ממש היה בו צורך, ועכשיו פתאום יש בו צורך אמיתי. מעסק משעמם ולא צומח זה הופך לעסק רציני מאוד. שלישית, לרדוור יש קופת מזומנים, וכל מי שאגר מזומנים נמצא בעמדה חזקה. ייתכן שבעוד כמה חודשים, יצוצו הזדמנויות רכישה בדמות סטארט-אפים מהתחום שנקלעו למצוקה".

מה לגבי אלוט, שפעילותה המסורתית היא בתחום דומה?

"יש פה שני אלמנטים. עסקי הליבה שלהם זה ה-DPI, פתרונות תעדוף תעבורה ברשת, שזה מאוד חשוב. הנייטרליות של הרשת, שהייתה 'פרה קדושה' בארה"ב ובאירופה, לא קיימת במצב של קורונה - מורידים את איכות התעבורה של נטפליקס כדי להבטיח לאנשים תעבורה לצורכי עבודה. פתאום נוצר צורך אמיתי לפתרונות שהצורך בהם היה מוגבל. מצד שני, בפתרונות הסקיוריטי (הפעילות החדשה יותר של אלוט, ש.ח.ו) לא הייתי מצפה להרבה התקדמות השנה, למרות כל המאמצים וההשקעות".

לדברי וסצ'ונוק, גם אודיוקודס אמורה ליהנות מהמגמות בזכות שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט בתחום התקשורת.

מה לגבי סרגון, שזינקה בשבוע שעבר?

"סרגון מניה די 'שחוטה', בגלל זה גם חדשות רעות יכולות להיתפס כחדשות טובות אם הציפייה הייתה למשהו יותר גרוע. זו גם הסיבה שהמניה עלתה בעקבות אזהרת הרווח. אני חושב שיהיה להם מאוד קשה כי החברה פועלת בשווקים מתפתחים, ששם המצב הכלכלי עוד הולך להחמיר - לאו דווקא בגלל הקורונה, וגם ככה היא לא הצליחה להרוויח שם בשנים היותר טובות. לגבי הדור החמישי (5G), תוכניות יכולות להידחות בגלל דברים יותר חשובים. 5G מתקדם בקוריאה, סין ויפן, שהם לא השווקים שסרגון פעילה בהם. היא פעילה בהודו, אפריקה, ברזיל, שווקים שעוד יש להם דרך ארוכה עד 5G. בארה"ב, לסרגון יש פעילות מינורית".

בכל זאת סרגון ציינה שיחס ההזמנות להכנסות בפועל (book to bill) עלה מעל 1 בסוף הרבעון.

"זה נתון מטעה בחברות ציוד קפיטלי, כי נניח שהתקבלה הזמנה של חוזה מסגרת לחמש שנים, ה-book to bill גדל, אבל איך מספקים את ההזמנה? אולי היא תידחה ולא תבוצע השנה, ואז עדיין יהיה 'בור' ב-2020".

בענן - המצב נוח יותר

גם מניית פייבר זינקה.

"במצב הנוכחי של חוסר ודאות מוחלט, כל חברה שמאשררת או נותנת תחזית, מקבלת פרמיה. פייבר פרסמה שלא תהיה פגיעה ואולי אפילו להפך. המודל העסקי שלה לא מבוסס ענן, אבל יכול להתאים בתקופה של קורונה. השימוש בפרילנסרים יכול לגדול כי אם קודם רוב האינטראקציות העסקיות היו פיזיות וכללו מפגשים וסגירת חוזים, עכשיו זה לא מתאפשר והדרך שנשארה היא לעבור לפלטפורמת אונליין שיש לפייבר. למעשה, הפוטנציאל היה קיים עוד קודם והקורונה מחזקת את זה, כמו בתהליכים נוספים שהתחילו לאט ומקבלים זירוז: מעבר למסחר מקוון, מעבר למודל של תוכנה בענן, שימוש בווידאו קונפרנס, עבודה מרחוק. בפייבר חשוב לזכור שהם משיקים מוצר של קידום הצעות בתשלום מצד פרילנסרים - מוצר שמאפשר לפרילנסר לשלם לחברה כדי לקדם את עצמו בחיפוש, בדומה למה שעליבאבא עושה במסחר מקוון. זה יכול לסגור את ההפסדים של החברה הרבה יותר מהר.

"מאז שפייבר הפכה ל ציבורית היא הפתיעה לטובה בכל רבעון, ואני חושב שזה יקרה גם השנה. ייתכן שפייבר תגיע לאיזון כבר בסוף השנה הנוכחית, מוקדם מהצפוי, ואז היא גם תיסחר במכפיל הרבה יותר גבוה".

חברה נוספת שעשויה להציג חוסן במצב הנוכחי ה יא אמדוקס, שלדברי וסצ'ונוק "נתפסת כחברה משעממת, אבל היא מספקת שירותי ערך מוסף לחברות טלקום שהן במצב די טוב במשבר הזה ורוצות להתקדם, ויכול להיות שחלקן ישתמשו יותר באאוטסורס. גם המעבר ל-5G אמור לקדם אותה. אמדוקס חברה דפנסיבית, י ש לה צבר הזמנות חזק עם חוזים גדולים ארוכי טווח, והיא איתנה פיננסית".

מה קורה בתעשיית אבטחת הסייבר?

"סייברארק פגיעה כי היא לא במודל של ענן, רק כ-10%-15% מהמכירות שלה בענן וזה בעייתי, כי ייתכן שעסקאות לא ייסגרו כי כולם מנותקים. מי שפחות פגיעה היא ורוניס, שעשתה את המעבר לענן. היא פרסמה 'אזהרונת' קטנה לא מאוד משמעותית, והפגיעה בה לא דרמטית. מצד שני, היא לא נתנה תחזית לכל השנה, שזה לא חריג, אבל כן משהו שמצופה מחברה בתחום הענן.

"אגב, אין לי ספק שצ'ק פוינט תמשוך את התחזית השנתית שלה ולא תתן תחזיות לרבעון השני. בצ'ק פוינט יש הרבה מאוד הכנסות חוזרות, כ-70%, כולל פעילות הענן שהיא כשליש מההכנסות וכחצי מההכנסות החוזרות. פעילות המוצרים בעיקרון נפגעת, אבל צ'ק פוינט לא פרסמו אזהרת רווח ופרסמו מועד לדוחות - זו אמירה חזקה, כי כנראה הרבעון הראשון סגור, אבל העסק שלה לא צומח גם ככה. מצד שני, המעבר לעבודה מהבית דורש גם רובד של אבטחה ואני מניח שצ'ק פוינט תיהנה מזה, וכמובן יש לה גם הרבה מאוד מזומנים שזה חשוב מאוד. אם קודם לכן חברות עם הרבה כסף קיבלו דיסקאונט, היום המצב השתנה ב-180 מעלות. בפאלו אלטו ההשפעה בגדול תהיה דומה לשל צ'ק פוינט".

תעשייה אחרת היא הסמיקונדקטור, עליה אומר וסצ'ונוק שהיא תלויה יותר בסין - "דבר לא רע, כי הסינים ממשיכים בעבודה השוטפת וב-5G". בין החברות שחשופות לביקושים מסין, שמהווים השפעה ממתנת, הוא מציין את סיוה (שהכנסותיה מתמלוגים אמורות להיפגע להערכתו, אך היא תהנה מהביקושים בסין), נובה וקמטק.   

עוד כתבות

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה