אסטרטגיית יציאה בגרמניה: חזרה הדרגתית ללימודים מ-4 במאי

לפי החלטת הממשלה, כבר מיום שני הקרוב יוכלו חנויות קטנות ובינוניות (עד גודל של 800 מ"ר) להיפתח לציבור, בתנאי שיעמדו בתנאים שייקבעו לגבי מספר מבקרים מקסימלי בזמן נתון, היגיינה ודאגה לעובדים

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים על נגיף הקורונה / צילום: מישל טנטוסי, רויטרס
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים על נגיף הקורונה / צילום: מישל טנטוסי, רויטרס

ברלין. בתי הספר בגרמניה ייפתחו בהדרגה החל מ-4 במאי ובמועד זה גם יוקלו ההגבלות החמורות על התקהלות ופגישות בין אנשים - כך הודיעה היום (ד') קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים שבה הציגה את תוצאות ההתייעצות בממשלה הפדרלית ובקרב ראשי ממשלות מדינות המחוז של גרמניה בנוגע להסרת צעדי הסגר בשבועות הקרובים. מרקל הגדירה את תוצאות המאבק במגיפת הקורונה בגרמניה כ"הצלחת-ביניים עדינה".

בניגוד למצב בדנמרק השכנה, שם התחילו הרשויות בלימודים בכיתות הנמוכות, בגרמניה יהיו אלה הכיתות הבוגרות יותר שישובו תחילה ללימודים. "אני יודעת כמה זה קשה להורים", אמרה מרקל על השעיית הלימודים המתמשכת בבתי הספר ובגנים, "אבל זה פשוט הכרחי". נקבע כי הממשלה תציג את הכללים שלפיהם יוכלו הלימודים להתחדש, כולל גודל כיתות, כללי היגיינה ועוד.

בנוסף, החל מ-4 במאי יוקלו ההגבלות החמורות המוטלות כרגע על התקהלות, שקובעות על איסור להיפגש יותר משני אנשים שאינם בני משפחה. למשפחות מותר להסתובב יחדיו. הסרת הגבלות אלה עשויה לסלול את הדרך לחידוש העבודה במשרדים מסוימים. כל האירועים ההמוניים בגרמניה, כולל פסטיבל, כינוסים ומשחקי כדורגל עם קהל בוטלו לפחות עד 31 באוגוסט. בנוסף, גרמניה החליטה שלא לאמץ את חובת לבישת המסכה בזמן קניות או באזורים ציבוריים, אם כי הדבר "מומלץ בתקיפות" לאזרחים. גרמניה תמשיך לבצע בדיקות גבול ותאסור על מי שאינם תושבים להיכנס לשטחה.

למרות זאת, לפי החלטת הממשלה, כבר מיום שני הקרוב יוכלו חנויות קטנות ובינוניות (עד גודל של 800 מ"ר) להיפתח לציבור, בתנאי שיעמדו בתנאים שייקבעו לגבי מספר מבקרים מקסימלי בזמן נתון, היגיינה ודאגה לעובדים. בשבוע שלאחר מכן יהיו אלה חנויות בגודל של 800-2,500 מ"ר. מספרות יוכלו להיפתח מ-4 במאי. בכל מקרה, הממשלה תאפשר לחנויות אופניים, מוסכים וחנויות ספרים להיפתח בתאריך זה, ללא קשר לגודלן. גם גנים בוטניים, גני חיות, ספריות ציבוריות וארכיונים יוכלו להיפתח מהשבוע הבא לפי הכללים לגבי ההיגיינה הדרושה ומספר המבקרים. מפגשים דתיים, כולל מיסות, חגים ולוויות, עדיין אסורים.