כחול לבן: נותנים צ'אנס לממשלת חירום עד ליום ב' הקרוב

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשים הערב שוב • אם עד יום שני לא יחתם הסכם קואליציוני יפעלו בכחול לבן עם מהלכי חקיקה שונים, לרבות החוקים שאמורים להגביל תקופות כהונה, דבר שימנע מנתניהו להתמודד בעתיד • לפיד: "חייבים למנוע בחירות רביעיות"

בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: Associated Press
בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: Associated Press

בישיבת סיעת כחול לבן שנערכה היום החליט ח"כ בני גנץ לאפשר לליכוד לחתום על הסכם קואליציוני עד ליום ב' הקרוב. הפערים בין הליכוד לכחול לבן בשלב הזה נותרו עדיין הנושא של הרכב הועדה לבחירת שופטים ומעמדו של נתניהו אל מול החלטות בג"ץ עתידיות. בישיבה הוחלט שכחול לבן לא תסכים לעסוק בענייניו האישיים של נתניהו במסגרת ההסכם הקואליציוני ולא יסכימו לאפשר שינוי הלכת פנחסי-דרעי (איסור לשרים לכהן תחת כתב אישום) בחסות ההסכם עם הליכוד.

כתוצאה מכך, אם עד יום שני לא יחתם הסכם קואליציוני יפעלו בכחול לבן עם מהלכי חקיקה שונים, לרבות החוקים שאמורים להגביל תקופות כהונה, דבר שימנע מנתניהו להתמודד בעתיד.

בתוך כך, צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשים הערב (ה') שוב. את הליכוד מייצגים השר יריב לוין, עו"ד יעקב אטרקצ'י ועו"ד מיכאל ראבילו. את כחול לבן מייצגים ח"כ ניסנקורן, הוד בצר, יורם טורבוביץ ואבי ליכט.

ח"כ יאיר לפיד, מי שמיועד להיות יו"ר האופוזיציה אם תוקם קואליציה של כחול לבן והליכוד נאם היום במליאה והציע הקמת ממשלה לחצי שנה תוך הקפאת המצב, רק כדי למנוע הליכה למערכת בחירות רביעית.

"לאור אירועי היממה האחרונה, החודש המביש האחרון, השנה האחרונה. אני רוצה לשים הצעה מול הבית הזה: מספיק עם הפוליטיקה. בנסיבות האלה, הקמת ממשלת שחיתות מנופחת היא אסון לאומי. הרעיון שאנחנו נגרר לבחירות רביעיות, הוא מחריד. זה ניתוק גמור מהמציאות. לפיכך אני חוזר להצעה שכבר העליתי. הצעה פשוטה, נקייה. ללכת לששה חודשי הקפאה. הבית הזה יצביע על הוראת שעה לתיקון סעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ונלך להקפאת מצב. זה נבדק משפטית, הצעת החוק הוגשה מוקדם יותר היום. המדינה צריכה יציבות. חייבים למנוע בחירות רביעיות" אמר לפיד.

לפיד ציין שבמהלך ששת החודשים הבאים, הוא יניח לחוקי מניעת השחיתות ורק ימשיך לוודא שהממשלה לא תנצל את ימי הקורונה עבור פוליטיקה. הוא ידאג לכך שהממשלה והכנסת יעבירו תקציב.

"הקפאה זה לא מצב אידיאלי. זה לא מה שרצינו. אבל זה יותר טוב מזחילה לממשלת שחיתות. זה בטח יותר טוב מבחירות רביעיות. אזרחי ישראל במצוקה. הם צריכים לדעת שהפוליטיקאים לא עסוקים בעצמם, אלא בהם."