עולם התעופה החדש כבר כאן: אמירייטס מבצעת בדיקות קורונה לנוסעים לפני העלייה למטוס

הבדיקות של אמירייטס החלו בטיסת החברה ביום רביעי האחרון מדובאי לטוניס, בה הנוסעים התבקשו לעבור בדיקת דם כדי לוודא שאינם נשאי קורונה • לפי החברה, התוצאות מתקבלות תוך 10 דקות במסגרת ניסיונית של בדיקות מהירות לנגיף

אמירייטס מבצעת בדיקות קורונה לנוסעים לפני עלייה למטוס / צילום: אמרייטס איירליינס
אמירייטס מבצעת בדיקות קורונה לנוסעים לפני עלייה למטוס / צילום: אמרייטס איירליינס

עולם התעופה החדש (פוסט-קורונה) כבר כאן: חברת התעופה אמירייטס התחילה לבצע בדיקות קורונה מהירות לנוסעים לפני עלייתם למטוס.

רבות דובר על כך שמגפת הקורונה תוביל לכך שפני התעופה ישתנו וישימו דגש על אישורי בריאות שהנוסעים יידרשו להציג. אם אחרי 9.11 הורגלנו לחלוץ נעליים לבדיקה ביטחונית או לא לעלות עם בקבוק מים (כשלא טסים מתל-אביב) - הרי שבדיקות חום או בדיקות קורונה יהיו חלק משגרת הנסיעות, אולי גם עם הצורך בוויזת בריאות מיוחדת שיידרשו הנוסעים להציג בכניסה למדינות.

הבדיקות של אמירייטס החלו בטיסה של החברה ביום רביעי האחרון מדובאי לטוניס. הנוסעים התבקשו לעבור בדיקת דם כדי לוודא שאינם נשאי קורונה. לפי החברה, התוצאות מתקבלות תוך 10 דקות במסגרת ניסיונית של בדיקות מהירות לנגיף הקורונה. 

עוד מסרה אמירייטס כי הבדיקות יורחבו לטיסות נוספות, כשהחברה נערכת לכך שהנוסעים יצטרכו להציג אישור שהם אינם נשאים של הנגיף בכניסה למדינות שונות. דרישות נוספות שפגשו הנוסעים בטיסות הן החובה לחבוש מסכה בתהליך העלייה למטוס ולאורך הטיסה. הנוסעים גם לא הורשו לעלות עם מזוודות טרולי אלא עם תיקי יד אישיים בלבד, כשהמגזינים שחיכו להם בגב המושב שלפניהם - נעלמו.

חברת תעופה נוספת ממדינות המפרץ, אתיחד, דיווחה כי היא הציבה בנמל התעופה באבו דאבי עמדות לבדיקת חום וקצב הנשימה ופעימות הלב של הנוסעים בשלב הצ'ק-אין. לפי החברה, אם מתגלים סימנים של מחלה, הנוסעים לא יוכלו להמשיך בתהליך, וצוותים יוזעקו למקום. בחברה מדגישים כי לא מתמקדים רק באיתור נשאי קורונה אלא במטרה למנוע מכל נוסע חולה לעלות לטיסה, ובכך למנוע את הפצת המחלות בערוץ התעופתי. 

חזרה הדרגתית לשגרה 

האם במקביל נראה חזרה איטית לתלם התעופתי? חברות התעופה מפרסמות את הלו"ז שלהן לתקופה הקרובה - והוא כולל טיסות בינלאומיות, וגם בקווים לתל-אביב. כך למשל אייר קנדה מפרסמת כי תחדש את הקו תל-אביב-טורונטו ב-1 ביוני בתדירות של שלוש פעמים בשבוע, ומ-23 ביוני תעלה לתדירות של טיסה יומית. את הקו תל-אביב-מונטריאול מתעתדת החברה להפעיל מ-24 ביוני בתדירות של פעמיים בשבוע, ומ-6 ביולי בתדירות של שלוש פעמים השבוע. יש לזכור כי עדכונים אלה הם דינמיים ונתונים לשינויים.

אחת הסיבות שחברות תעופה מעדיפות לפרסם תחזיות קצרות-מועד היא גם כדי להימנע מתשלום לצרכנים שטיסתם מבוטלת מבעוד מועד. באופן הזה, אם נוסע יבטל את הטיסה מיוזמתו לפני שהחברה הודיעה על ביטולה, היא לא תהיה מחויבת להשיב לו את כספו (בהתאם לתנאי הכרטיס).

במקביל, אמריקן איירליינס מעדכנת כי היא דוחה בשנה את פתיחת הקו המתוכנן תל-אביב-דאלאס, מספטמבר 2020 לספטמבר 2021. קו זה צפוי לפעול בתדירות של 3 פעמים בשבוע, כשהוא משקף את חזרתה של אמריקן איירלינס לקווים מישראל, אחרי שהיא עצרה את טיסותיה מישראל ב-2015.

בתוך כך, נזכיר כי יונייטד איירליינס היא בין החברות היחידות שעדיין מפעילות טיסות נוסעים סדירות בקו תל-אביב-ניוארק. לפי החברה, היא תרחיב את הקווים הבינלאומיים שלה בחודש מאי.