וול סטריט ננעלה בעליות חדות; מדד דאו ג'ונס הוסיף 3%

מניות חברות התעופה זינקו • בואינג קפצה ב-14% • מניית גיליאד נסקה ב-10% לאחר הדיווח על יעילות התרופה שלה לקורונה • הנפט צנח לרמה של כ-18 דולר לחבית • הזהב ירד אל מתחת ל-1,700 דולר לאונקיה

עליות שערים בוול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press
עליות שערים בוול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

עם נעילת המסחר הערב (ו'), המדדים המובילים בבורסות לניירות ערך בניו יורק זינקו. מדד דאו ג'ונס עלה בכ-3%, S&P 500 טיפס ב-2.68%, והנאסד"ק עלה ב-1.38%. 

מניית בואינג קפצה ב-14% בסגירת המסחר, ואיתה גם חברות התעופה האמריקאיות, יוניטד איירליינס ודלתא,שרשמו עליות בערכן עם תוספות של כ-3% ו-6.5%, בהתאמה. 

על אף המשך הקריסה במחירי הנפט, המנייה של חברת האנרגיה והנפט אקסון מובייל  הוסיפה היום יותר מ-10% לערכה.

מניית נטפליקס , שעקפה בשוויה את אקסון מובייל, איבדה היום 3.7% ואפל  ירדה ב-1.5%.

בתחום המסחר המכוון וענף הקמעונאות: אמזון  ירדה ב-1.3%, וולמארט  ואיביי  טיפסו בכ-0.5%.

בתחום הסחורות: הנפט ממשיך לרדת ומחירו עומד כעת על כ-18 דולר לחבית, הזהב איבד היום יותר מ-2% עם מחיר של 1,694.60 דולר לאונקיה.

21:40

האם שוויה של ענקית הסמאטפונים יירד? בנק ההשקעות גולדמן זאקס  פרסם היום סקירה על מניית אפל  שבה המליץ למכור את המניה (המלצת Sell) וחתך את מחיר היעד שלה מ-250 ל-233 דולר - 19% פחות ממחיר המניה בסיום המסחר אתמול (286 דולר). מניית אפל יורדת היום ב-2%. ענקית הטכנולוגיה תפרסם את הדוחות הכספיים שלה ב-30 באפריל. אפל נסחרת לפי שווי של 1.2 טריליון דולר לאחר ירידה של 14% בחודשיים האחרונים, אז התחילו הירידות החדות במניות. מדד נאסד"ק ירד בשיעור דומה.

אנליסטים בבנקי השקעות ממליצים למכור מניות במקרים מאוד חריגים ובדרך כלל מסתפקים בהמלצות החזק (Hold), בין השאר כדי לא להסתכסך עם החברה אותה הם מסקרים. אולם למען האמת בין האנליסטים של גולדמן זאקס לחברת אפל יש כבר יחסים רעועים לאחר שאפל נקטה בספטמבר האחרון בצעד חריג ופרסמה הודעה שסתרה סקירה של גולדמן זאקס.

20:50

יצרנית המכוניות פורד  הודיעה כי צופה הפסד לרבעון הראשון של 2020 של 2 מיליארד דולר כתוצאה ממגפת הקורונה.

על רקע שריפת המזומנים שהחברה ביצעה, החברה צפויה להנפיק אג"ח ל-10 שנים בתשואת "זבל" (סביב 11%) כשהמטרה להכניס כסף לחברה ממשקיעים.

19:00

העליות בוול סטריט התמתנו בשעה האחרונה כאשר מדד דאו ג'ונס מוביל עם תוספת של 1.5%.

מניית בואינג  טסה ב-12% לאחר איתותים ממטה החברה על חזרה לפעילות. יצרנית המטוסים האמריקאית הודיעה כי מתכננת להחזיר את 27 אלף העובדים שמעסיקה חזרה לפס הייצור. מדינת וושינגטון שבה ממוקם פס הייצור העיקרי של אחת מהיצרניות הגדולות בארה"ב, רושמת בימים האחרונים האטה בקצב הנדבקים בנגיף.

כמו כן, בורסות אירופה ננעלו עם מסכים ירוקים. בלונדון מדד פוטסי הוסיף כ-2.8% לערכו, בפריז הקאק עלה ב-3.4% ובפרנקפורט מדד הדאקס ננעל עם תוספת של 3.2%. 

17:08

מחירה של מניית גיליאד עולה כעת במסחר בניו יורק ועומד על 82.66 דולר. אולם, בעקבות הדיווח על יעילותה של התרופה, אנליסטים מזהירים כי ייתכן ומדובר בהצלחה נקודתית בלבד וכי יש להיזהר באופטימיות שנותנים המשקיעים בתרופה למגפה שהביאה למותם של כ-150 אלף בני אדם.

אנליסט של קרן Jefferies מייקל יי פרסם התייחסות למשקיעים בעקבות הדיווח מוקדם יותר על הניסוי שהצביע על שיפור במצבם של חולי קורונה במצב קשה שהגיבו בצורה טובה לתרופה. יי כתב כי על אף שהמחקר "חיובי בצורה משמעותית" הוא מעריך כי הנסיקה במחיר מניית גיליאד תתמתן לאור הסקפטיות שאופפת את הניסוי.

16:30

יום המסחר האחרון בשווקים הפיננסיים בארה"ב נפתח בעליות שערים. כך, הדאו ג'ונס קופץ בכ-2.3%, ה-S&P ב-2%, והנאסד"ק ב-1.4%.

אחרי שזינקה בחוזים העתידיים מניית גיליאד רושמת זינוק חד עם פתיחת המסחר בלמעלה מ-11%. 

באירופה ממשיכות העליות במדדים המובילים כאשר מדד הקאק הצרפתי מוביל עם תוספת של 3.7% לערכו.

16:00

החוזים העתידיים בבורסות ניו יורק מאותתים על פתיחה ירוקה עם עליות של יותר מ-3% במדדים המובילים. הסנטימנט החיובי מגיע לאור הסברה בקרב המשקיעים כי המשק צפוי לחזור לחזור לאט לאט לשגרה ועל אף שטרם נרשם קיטון במקרי ההידבקות והתמותה בארה"ב.

כמו כן, מחירי הנפט ממשיכים לרשום שיא שלילי כאשר החוזים של חבית נפט מסוג WTI צונח בקרוב ל-11% ומחירו עומד על כ-17.60 דולר. זוהי הרמת הנמוכה ביותר מאז סוף המילניום הקודם. 

הזהב יורד ב-1% כאשר המחיר לאונקיה עומד על 1,714.90 דולר.

14:20

העליות באירופה מתחזקות לנוכח הדיווחים על מציאת תרופה לקורונה: הקאק ב-4.2%, הדאקס ב-4.1% והפוטסי ב-3.5%. גם החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות: הדאו עולה שם ב-3.2%, ה-S&P ב-2.9%, והנאסד"ק ב-2.11%. 

11:20

מניית גיליאד מזנקת בטרום מסחר לאחר הדיווח על יעילות התרופה שלה לקורונה. לפי הדיווח מטופלים שקיבלו את תרופת החברה הראו סימנים של התאוששות מהירה בירידת החום ותסמינים בדרכי הנשימה תוך פחות משבוע.

העולם כולו חיכה לראות את תוצאות הבדיקה של גיליאד, והתוצאות החיוביות כנראה יובילו לאישור מהיר של התרופה על ידי ה-FDA. 

בראיון ל"גלובס" בתחילת מרץ, אמרה עפרה פיינמסר, מנהלת הסניף הישראלי של גיליאד כי " אני לא שומעת בחברה שום דיון על פטנטים שעלולים להיות מופרים או על מודל עסקי - המחשבה היא קודם כל לעצור את המחלה הזו". 

10:40

המסחר באירופה נסחר בעלייה: הקאק, פוטסי ודאקס נסחרים כולם בעליות שערים של כ-3%. הפוטסי עולה ב-2.9%, הדאקס ב-3.1%, והקאק ב-3.5%. כל בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בעליות, פרט לבורסת פורטוגל - שיורדת בכ-1%. 

מניות בולטות בעלייה הן מניית לואי ויטון שעולה ב-5.5%, BMW  שעולה ב-5.2%, ורולס רויס  שעולה ב-8.5%. 

בורסות אסיה נסגרו גם הן במגמה ירוקה: הניקיי נסגר בעלייה של 3.15%, מדדי שנחאי ושנזן בעליות של 0.6% ו-0.5%, ומדד הונג קונג, שעוד נסחר בשעה זאת, נסחר בעלייה של 1.3%. 

07:40

המסחר באסיה מתנהל בעליות, זאת בהמשך לעליות הקלות שבהן ננעל וול סטריט אתמול. הניקיי עולה ב-2.6%, שנחאי ב-0.8% והונג קונג ב-2.5%. זאת, למרות הודעת התמ"ג של הרבע הראשון של השנה הסין שהייתה נמוכה כצפוי, עקב מגפת הקורונה. התמ"ג היה נמוך ב-6.8% לעומת 2019. 

היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו. 

אמש המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות של 0.14% בדאו ג'ונס ושל 0.58% ב-S&P 500, ואילו מדד נאסד"ק התחזק בכ-1.7%. ככל הנראה,התקווה של המשקיעים על רקע תוכניות של חלק מהמדינות להתחיל בהסרת הסגר גברה על החששות כתוצאה מנתוני האבטלה המדאיגים שפורסמו אתמול. 

נטפליקס ואמזון טיפסו בכ-2.5% לרמות שיא, והובילו את מגזר הטכנולוגיה לעליות.

באירופה נסגרו הבורסות בעליות, על רקע תחילתן של תוכניות ליציאה מהסגר בכמה מהמדינות. בבריטניה הוחלט  להאריך את צעדי הסגר למלחמה בקורונה בשלושה שבועות לפחות, כך מסר שר החוץ דומיניק ראב. ההחלטה באה בעקבות פגישה עם מדענים. ראב, שממלא את מקומו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, אמר כי קצב ההדבקה של הווירוס לא הואט מספיק כדי להסיר את הסגר.