בגולף לא מחכים וכבר מסמנים את הדרך החדשה של עדיקה: רועי הסל מונה למ"מ המנכ"ל

זאת ימים ספורים לאחר ההתפטרות של המנכ"ל והמייסד דדי שוורצברג ושל חלק משמעותי מהנהלת החברה • בתפקידיו הקודמים שימש הסל, בין היתר, כמייסד וכמנכ"ל חברת האופטיקה המקוונת EyeBuyDirect

קבוצת גולף מצאה את האיש שייקח לידיו את המושכות ברשת האופנה עדיקה, רגע אחרי ההתפטרות של המנכ"ל והמייסד דדי שוורצברג ושל חלק משמעותי מהנהלת החברה. היום (א') הודיעה גולף, בעלת השליטה בעדיקה, על מינויו של רועי הסל לממלא-מקום המנכ"ל, וזאת כבר החל מהיום.

מניית עדיקה  נסחרה היום בירידות קלות נכון לשעות הצהריים ולאחר שירדה בכ-5% בתחילת המסחר. זאת לאחר שאיבדה כ-50% מערכה מתחילת השנה, כך שהיא שווה עתה יותר מ-52 מיליון שקל.

בהודעה על פרישתו של שוורצברג צוין כי הוא צפוי לסיים את כהונתו רק בסוף חודש אוגוסט, וזאת בהתאם לתקופת ההודעה המוקדמת לה הוא מחויב בהסכם. עתה מתברר כי בגולף לא ממתינים ורוצים לייצב ולשנות את עדיקה. 

שוורצברג, ורבים מהמנהלים שהיו תחתיו, הודיעו על פרידה מהחברה בצל חילוקי דעות חריפים עם החברה-האם גולף, שבשליטת כלל תעשיות, בעיקר בנוגע לתוכניות ההתרחבות בארה"ב שייעד שוורצברג לעדיקה, וזאת בצל משבר הקורונה, שמשפיע במידה אדירה וקשה על רשתות האופנה ומקצין מגמות מאתגרות שהיו קיימות בענף עוד קודם. 

אך לא רק חברי ההנהלה ושוורצברג בראשם עוזבים. במהלך סוף השבוע האחרון התפטרו מעדיקה גם הדירקטורים ניר אינגביר, עד לאחרונה סמנכ"ל הדיגיטל ב"גלובס" (ע"ע גילוי מלא), ואיריס בק-קודנר. במקביל דירקטוריון החברה השתנה עם מינויו של בכיר בכלל תעשיות לדירקטור חליף בעדיקה ועם מינויו של מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר, לתפקיד דירקטור.

מיהו האיש שיצטרך לנווט את עדיקה בימים אלה, לאחר שכבר השקיעה סכום ניכר בארה"ב? בגולף מספרים כי בתפקידיו הקודמים שימש הסל, 40, במשך כ-13 שנים כמייסד וכמנכ"ל חברת האופטיקה המקוונת EyeBuyDirect, שבהמשך נמכרה לענקית העדשות אסילור (ESSILOR). בנוסף הוא שימש כנשיא וכמנכ"ל של חברת Clearly במשך 4 שנים וכנשיא חברת FramesDirect. בהשכלתו הסל הוא, בין היתר, בוגר של בית הספר לעסקים בהרווארד ובית הספר למינהל עסקים ראטגרס.

המינוי הזה מתרחש כאמור בעיצומו של משבר הקורונה אשר משתק את ענף האופנה המקומי. רגע לפני כניסת החג השני של פסח דיווחה עדיקה כי דדי שוורצברג, מייסד ומנכ"ל רשת האופנה, יעזוב את תפקידו בחברה על רקע מחלוקות עם בעלת השליטה גולף שבניהולו של ברוקמאייר. לצד שוורצברג עזבו את החברה שלושה מנהלים בכירים נוספים - צבי אלון, טום רום וליטל שוורצברג (אחותו של דדי שוורצברג) - כשהם משאירים מאחוריהם חברה שעוד קודם לכן אכזבה את המשקיעים, וכעת עתידה לוט בערפל.

בעקבות ההתפטרות של שוורצברג, שהוגדר בדוחות החברה כמי שלחברה יש תלות בו, מניית עדיקה צנחה ביום חמישי האחרון בכ-20% במחזור מסחר ער, שהביא אותה לירידה של כ-60% מתחילת השנה לשווי חברה של כ-50 מיליון שקל. מאז, כאמור, היא התאוששה במקצת. בכל אופן, השווי בו נסחרת היום עדיקה עומד על כשליש מהשווי שלפיו היא הונפקה בבורסה לפני כשנתיים. נציין כי שוורצברג הוביל את הקמת החברה, והוא מנהל אותה מאז אוגוסט 2011.

בעלת השליטה גולף , המשתייכת לקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, נסחרת היום לפי שווי של כ-81.2 מיליון שקל, כשהיא יורדת היום עוד כ-5% (נכון לשעות הצהריים).

*** גילוי מלא: ניר אינגביר, אשר התפטר בסוף השבוע האחרון מדירקטוריון עדיקה, שימש עד לאחרונה כסמנכ"ל הדיגיטל ב"גלובס"