עו"ד מיכל רוזן-עוזר: "שאול אלוביץ' לא שמח על דחיית הדיונים בתיק 4000"

עו"ד רוזן-עוזר, שותפה במשרד חן, יערי, רוזן-עוזר, על העבודה בימי משבר הקורונה: "אין כמעט עבודה, אבל אנחנו משתדלים לא להוציא עובדים לחל"ת, אלא אם אין ברירה"

עו”ד מיכל רוזן-עוזר / צילום: איל יצהר, גלובס
עו”ד מיכל רוזן-עוזר / צילום: איל יצהר, גלובס

מה שלומך מיכל?

"אני מניחה ששלומי כמו שלומם של כולם. אני מחכה שהתקופה הזאת תיגמר ומנסה להפיק ממנה את המיטב".

מה השתנה ביום-יום שלך?

"המון השתנה בחיים שלי. אני לא יכולה לבקר את החברים שלי ולא נפגשת איתם, לא יכולה לראות את אמא שלי ולחבק אותה, ולא יכולה לרוץ בים. אבל יש דברים שהשתנו גם לטובה. למשל, התחלתי ללכת ברגל מהבית בגבעתיים לעבודה ברחוב ויצמן בתל-אביב, וגיליתי שזה מרחק הליכה. יש לי יותר זמן עם המשפחה. יש לי ילדה בת 15 וילדה בת 10 וחצי. פתאום אנחנו אוכלות ביחד, נפגשות הרבה יותר. כל אחד מצא לעצמו פרויקט בבית".

איך העבודה השתנתה?

"אין כמעט עבודה. אין דיונים בבתי משפט. אין שימועים. אין פגישות פרונטליות. הליכים נעצרו, ולכן ברור שירדה היכולת שלנו לעבוד. הכול מתנהל ב'זום' דרך מדיה שהיא יותר מנוכרת ופחות נעימה. עם זאת, אנחנו משתדלים להמשיך לשמש כמעסיקים מתוך ראיית העובדים שלנו. זה אומר שאנחנו משתדלים לא להוציא עובדים לחל"ת, אלא אם אין ברירה".

את והלקוחות שלכם, שאול ואיריס אלוביץ', שמחתם על דחיית פתיחת המשפט בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה, שבו מואשמים בני הזוג אלוביץ' במתן שוחד לרה"מ בנימין נתניהו) "בזכות" הקורונה?

"אנחנו לא שמחים על דחייה של דיונים בכלל. גם לא בתיק הזה בפרט, שבו אנחנו מאוד רוצים להגיע לבית משפט ולנהל את התיק ולהציג את הטענות שלנו, כי אנחנו חושבים שהן מצוינות. אנחנו לא ביקשנו דחייה, וכל מה שהיינו מבקשים זה שיעברו אלינו כל חומרי החקירה שאנחנו עדיין מחכים שיגיעו. חומרים ממשיכים להגיע, ואנחנו רוצים שתהיה לנו הזדמנות ללמוד אותם לעומק.

"אבל ברור שבתקופה הזאת כשאנשים בסגר, במתח, בבית, קשה לעבוד. גם שאול ואיריס רוצים להגיע ולהשמיע את הטענות שלהם בבית משפט. אנחנו מאמינים בבית המשפט ורוצים להגיע למשפט".

מה המשמעות הרוחבית של עצירת דיונים בתחום הפלילי?

"העצירה מובנת, אבל צריך להבין שעצירת מועדים להגשות מסמכים ועצירת דיונים גורמות נזק. יש אנשים שמחכים לדיונים, ובכל מה שקשור לתיקים פליליים הפגיעה בהם היא עצומה. נגרם להם עינוי דין.

"יש הרבה מאוד סיטואציות שהמערכת צריכה להתחיל ולקדם מעבר לצורך בדיונים פרונטליים. אולי לקיים דיוני מעצרים ב'זום' או בווידאו קונפרנס. מערכת המשפט לא יכולה לעצור. אנחנו זקוקים לה. אני מעדיפה לראות בתי משפט עם דיונים שמתנהלים פרונטלית, אבל אני לא יודעת אם זה אפשרי - ואם זה לא אפשרי, אז צריך לקיים דיונים ב'זום'. זה שינוי קשה. הוא מצריך שינוי תפיסה והתאמה שהיא לא טריוויאלית, אבל מערכת המשפט היא חלק כך-כך חשוב במדינה שלנו, והיא צריכה לחזור לעבודה מלאה.

"כמובן שבתיקים פליליים יש חשיבות מיוחדת לדיונים פרונטליים; וכמובן שהפרקליטות וגופי החקירה יהיו חייבים להביא בחשבון את תקופת הקורונה ולהתחשב במגבלות העבודה שנובעות מכך".

לכם במשרד יש "אסטרטגיית יציאה"?

"אנחנו נותני שירותים, כי אנחנו מייצגים לקוחות. לכן החזרה שלנו לעבודה מלאה תלויה באיך ומתי המשק כולו, והפרקליטות, מערכת המשפט, יחזרו לפעילות".

את אופטימית?

"אני מאוד אופטימית. אני חושבת שכוחות החיים כאן הם עצומים, ושנוכל לאתגר הזה, שאין ספק שהוא אתגר לא פשוט. בפן החברתי, קורים דברים מקסימים. רואים גילויים רבים של עזרה לזולת, תרבות התנהגות יותר מכבדת.

"אני מאמינה ביכולת של החברה שלנו להתגבר על משבר הקורונה. אני בטוחה שלא רחוק היום שבו נחיה חיים שישמחו אותנו ולא יהיו רק בצל החשש מקטסטרופה". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.