משרד התקשורת מחזיר את פעילות המפעילים לשגרה בהדרגה

המשרד מחזיר את מוקדי השירות של חברות התקשורת לפעילות במאי ומחזיר את זמני המענה ללקוחות ל-6 דקות החל מהשבוע הבא

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר

בעקבות ההקלות בפעילות הכלכלית, משרד התקשורת מודיע על ביטול חלק מההקלות שניתנו לחברות התקשורת. המשרד מתחיל להחזיר את ההקלות שאיפשר לחברות התקשורת בעקבות משבר הקורונה.

המשרד הודיע היום (ב') לחברות כי שעות הפעילות במוקדים הטלפוניים יחזרו לעבוד כסדרן, וכי ההקלה שניתנה לחברות לגבי זמני המענה במוקדים מבוטלת ותחזור לקדמותה.

ההקלה הראשונה בעניין שעות הפעילות במוקדים שצומצמה, מבוטלת החל מ-3 במאי. ההקלה השנייה בעניין זמני המענה שהוארכו עד ל-12 דקות במקום 6 דקות, תחזור לתוקפה ביום ראשון הקרוב, 26 לאפריל. שר התקשורת דודי אמסלם הבהיר כי לא תהיה הארכה בהקלות.

ההקלות שניתנו למפעילים באו על רקע הרצון של משרד התקשורת לאפשר את המשך עבודת המפעילים תחת האילוצים שהוכתבו על-ידי משרד הבריאות, ולכן עובדים רבים הוצאו לחופשות ללא תשלום, והרבה מאד עבודת שירות נעשתה באמצעות עבודה מהבית של מוקדנים.

בקרב חברות התקשורת עדיין בוחנים כיצד להחזיר את אלפי העובדים שיצאו לחופשות ללא תשלום. הערכה היא שהחזרת העובדים תהיה מדורגת, ולמרות שחברות התקשורת התחייבו להחזיר את כל העובדים לעבודתם, אין ודאות שכך יקרה, היות שהחברות ניצבות בפני תקופה קשה של אי-ודאות סביב השפעות הנגיף.