הסטארט-אפ futuring up מציע חודש ליווי חינם למפוטרי הקורונה

החברה פיתחה מערכת דיגיטלית למתן ניתוח, ייעוץ והכוון תעסוקתי, פיננסי ואישי לליווי עובדים הנמצאים לקראת פרישה, וכעת היא מתאימה את המערכת גם לעובדים שנפגעו ממשבר הקורונה

דן אריאלי / צילום: איל יצהר, גלובס
דן אריאלי / צילום: איל יצהר, גלובס

המשבר הנוכחי מוביל בצעדי ענק להכפלה של שיעור האבטלה בישראל, לכל הפחות, ולרבבות מפוטרים חדשים בחודשים הקרובים. לחלק מהם לא תהיה עבודה לא רק במקומות העבודה שלהם אלא גם לא בענף שלהם. ענפים שלמים כמו תיירות, תעופה, הסעדה ובידור לא יחזרו לעבוד בהיקף הרגיל, והירידה בצריכה לא תפסח כמעט על אף תחום.

המובטלים החדשים - והישנים - ייתקלו בעולם עבודה חדש ומאתגר ובמובנים מסוימים הם ירגישו כאילו הושלכו בבת אחת לעולם העבודה העתידי, שבו אי אפשר כבר להסתדר ללא כישורים דיגיטליים ועבודה מרחוק. הסטארט-אפ futuring up, שנוסד ב-2017 לליווי עובדים הנמצאים לקראת פרישה, מציע עתה חודש ליווי חינם למפוטרי הקורונה בתחום התעסוקתי ובתחום הכלכלי.

את הסטארט-אפ הקימו שני יזמים חברתיים אלכס קפלון ושושי בורנשטיין, בשותפות עם פרופ' דן אריאלי. המיזם הנוכחי נעשה בשיתוף עם איל"ת - האגודה הישראלית לייעוץ תעסוקתי ופיתוח קריירה ובתמיכת הקרן על שם דליה ואלי הורביץ וג'וינט ישראל - אשל. החברה פיתחה מערכת דיגיטלית ייחודית למתן ניתוח, ייעוץ והכוון תעסוקתי, פיננסי ואישי. הפלטפורמה הדיגיטלית והמודל התנהגותי שפותחו בחברה מאפשרים ליועצי תעסוקה להעניק ייעוץ על גבי פלטפורמה ייעוצית-מקצועית מתקדמת.

החברה גייסה כ-150 יועצי קריירה מתנדבים שהוכשרו על גבי הפלטפורמה הטכנולוגית שמעניקה את הייעוץ. הייעוץ ייעשה באופן דיגיטלי, בהתאם לרוח הזמן. לדברי המייסדים, הייחודיות של המערכת היא בשילוב בין הייעוץ התעסוקתי, האישי והפיננסי ובאופן שהיא מאפשרת לפעול מולה באופן עצמאי.

לדברי דן אריאלי, המערכת מעניקה למשתמשים בה משימות קטנות שיקדמו אותם לעבר המטרה. "זוהי השכבה המנהלת של התהליכים ומאפשרת להציג עבור המשתמש בה את התמונה הגדולה של מה עליו לעשות עכשיו. אנחנו עומדים מול קטסטרופה כלכלית ותעסוקתית שלא ידענו כמוה, אין לנו הרבה זמן להתכונן, אבל חשוב להתחיל מוקדם ככל האפשר. כמו בתחום הבריאות, אנחנו לא צריכים לחכות שאנשים יהיו חולים, אלא להתחיל עכשיו לתכנן את הצעדים הבאים".

לדברי קפלון ובורנשטיין, אף שזה לא הזמן לחפש עבודה חדשה, זה בדיוק הזמן לשייף ולחדד כישורים ומיומנויות ולהגביר מוכנות כדי למצוא עבודה כאשר המגפה תחלוף ומעסיקים יחלו לגייס עובדים, ובנוגע לאלה יוכלו לייעץ היועצים של התוכנית.

הפלטפורמה מספקת בתחום הפיננסי כלי נוח להצגה של ההוצאות וההכנסות. "מדובר פה בעזרה ראשונה בת חודש. המטרה תהיה להגיע למצב שבו נוכל לסייע לאנשים רבים ככל הניתן, ולאפשר נקודות אור והתחלה של התווית דרך חדשה. הפלטפורמה הדיגיטלית שמשלבת ייעוץ אנושי עם תבונת מחשב גורמת לאדם להיות פרואקטיבי יותר, המערכת בנויה נדבך על נדבך בה הוא עולה על מסלול של שינוי התנהגותי והצלחה. זוהי פלטפורמה שמשמשת את איש המקצוע, את היועץ - כמערכת ניהולית, ומערכת מקצועית המספקת לו כלים להבנת הלקוח ולשינוי התנהגות, וכן תובנות וידע".