"אם רשות התחרות לא תחזור בה, נהיה עדים לקריסה של רשתות קמעונאיות רבות"

כך טוען נשיא איגוד לשכות המסחר בפנייה לראש רשות התחרות מיכל הלפרין בנוגע לכך שהרשות לא תאפשר לרשתות הקמעונאיות מו"מ משותף מול הקניונים • לין: "רק בדרך קבוצתית ניתן לעמוד בפני הכוח העצום של דואופול הקניונים והקניונים בכלל"

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר / צילום: איל יצהר, גלובס
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר / צילום: איל יצהר, גלובס

"התארגנות המגזר הקמעונאי מול הקניונים מוצדקת מוסרית ומשפטית. אסור שרשות התחרות תהווה מחסום להתארגנות זו" - כך טען היום (ג') אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, במכתב ששלח לרשות התחרות.

המכתב נשלח בתגובה לנייר העמדה שנחשף ב"גלובס", לפיו רשות התחרות לא תאפשר לרשתות משא-ומתן משותף מול הקניונים.

לין גורס במכתב המופנה לראש רשות התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, כי "רשות התחרות טועה באזהרתה", וכי "רק בדרך קבוצתית ניתן לעמוד בפני הכוח העצום של דואופול הקניונים והקניונים בכלל".

עוד הוא טוען כי "אם לא יהיה כל שינוי בהסכמים בין הקניונים לקמעונאים, והקניונים יבקשו להשית את החלק הארי של משבר הקורונה על כתפי הקמעונאים, נהיה עדים לקריסה של רשתות קמעונאיות רבות, ואף הצרכן ייפגע".

כאמור, בערב חג ראשון של פסח נחשף ב"גלובס" כי רשות התחרות הוציאה לרשתות האופנה והמסחר כרטיס צהוב, כשקבעה כי התאגדות הרשתות מול חברות הקניונים עלולה להיות הסדר כובל אסור. התאגדות רשתות האופנה והמסחר מסרה אז כי "חלק ניכר מבעלי הנכסים אשר מבינים את גודל השעה, הציעו מיוזמתם לוותר על דמי השכירות בתקופת הסגירה".