נטפליקס הציגה תוצאות פושרות, אך מספר המנויים החדשים כפול מהתחזיות

הכנסות נטפליקס צמחו ב-27% והסתכמו ב-5.77 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות • בחברה ציינו כי הזינוק במספר המנויים הוא זמני • מניית נטפליקס נחשבת לאחת המניות שאמורות להרוויח מהשפעות הקורונה; מתחילת השנה זינקה המניה ב-36%

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום: Steve Marcus, רויטרס
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס / צילום: Steve Marcus, רויטרס

חברת נטפליקס  פרסמה אומנם תוצאות פושרות לרבעון הראשון של 2020, אך מספר המנויים החדשים שלה עקף ביותר מ-100% את התחזיות והגיע לקרוב ל-16 מיליון, לעומת תחזית החברה לתוספת של 7 מיליון בלבד (תחזית האנליסטים הייתה לתוספת של 8.2 מיליון מנויים).

מניית נטפליקס נחשבת לאחת המניות שאמורות להרוויח מהשפעת וירוס הקורונה ומהעובדה שרבים בעולם מסתגרים בבתיהם. עם זאת, הסגר בחלק מהמדינות החל רק לקראת סוף הרבעון. בחברה ציינו כי הזינוק החד במספר המנויים החל בחודש השלישי של הרבעון. מתחילת השנה קפצה מניית נטפליקס ב-36%, ובחודשיים האחרונים - אז החל המשבר להשפיע על השווקים - התחזקה המניה ב-16%, בעוד מדד נאסד"ק ירד ב-13%.

ההכנסות ברבעון הראשון היו בהתאם לתחזיות האנליסטים ועמדו על 5.77 מיליארד דולר, צמיחה של 27.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; ואילו בשורת הרווח רשמה נטפליקס רווח של 1.57 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.65 דולר. הרווח הנקי הכולל עמד על 709 מיליון דולר, עלייה של יותר מפי שניים.

בחברה ציינו כי ההכנסות שלה בשווקים הבינלאומיים הושפעו לרעה מהתחזקות הדולר. כמו כן, מצב המזומנים שלה טוב מהצפוי בגלל עיכוב בהפקות תוכן.

תחזית נטפליקס לרבעון השני יותר מעודדת, בעיקר בשורת הרווח, ובחברה צופים כי ברבעון השני יצטרפו 7.5 מיליון מנויים חדשים, כלומר הצמיחה החדה לא תימשך.

ההכנסות בארה"ב עומדות על 2.7 מיליארד דולר ומהוות 47% מהכנסות החברה. ברבעון הראשון הן צמחו ב-20% לעומת הרבעון המקביל. באירופה צמחו ההכנסות ב-40% לעומת הרבעון המקביל, והן מהוות 30% מהכנסות נטפליקס (1.7 מיליארד דולר). בדרום אמריקה ההכנסות עומדות על 793 מיליון דולר ועלו ב-26%, בין השאר בגלל חוזקת הדולר מול המטבעות המקומיים, למשל בברזיל. באסיה-פסיפיק יש לנטפליקס הכנסות של 484 מיליון דולר בלבד, עלייה של 51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.