טראמפ בציוץ אזהרה חריף לאיראנים: "הוריתי לחיל הים לפתוח באש"

טראמפ אמר שהורה לכוחות הצי האמריקאי לפתוח בירי על ספינות איראניות אם הן יטרידו את הכוחות האמריקאיים באיזור • במקביל, משרד החוץ מגנה נסיון שיגור של לווין צבאי איראני

דונלד טראמפ / צילום: Alex Brandon, Associated Press
דונלד טראמפ / צילום: Alex Brandon, Associated Press

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלח היום מסר של אזהרה לאיראנים, באמצעות חשבון הטוויטר שלו. טראמפ אמר שהורה לכוחות הצי האמריקאי לפתוח בירי על ספינות איראניות אם הן יטרידו את הכוחות האמריקאיים באיזור.

האזהרה מגיעה שבוע אחרי ש-11 ספינות צבא איראניות, השייכות למשמרות המהפכה (IRGC) התקרבו פיזית לספינות אמריקאיות במפרץ הפרסי.

לפני כמה שבועות ציין טראמפ כי ארה"ב תציע סיוע לאיראנים בשל המצב הכלכלי הקשה שם ולאור הצורך להתמודד עם וירוס הקורונה, אך לא ברור אם הוא קידם הצעת עזרה כלשהי או רק פרסם שביכולתה של ארה"ב לסייע.

בתוך כך, משרד החוץ הישראלי פרסם היום גינוי לניסיון שיגור לווין צבאי איראני. לפי לשון ההודעה: "ישראל מגנה בתוקף את ניסיון שיגור הלוויין הצבאי האיראני על ידי משמרות המהפכה, ארגון טרור המוכר ככזה על ידי ארה"ב. שיגור הלוויין הוא כסות להמשך פיתוח טכנולוגיות של טילים מתקדמים באיראן: טילים בין יבשתיים וטילים בעלי יכולת נשיאה של נשק גרעיני".

עוד נמסר שהשיגור הוא הפרה של החלטת מוצת הבטחון (2231) והפרת התחייבותה של איראן לקהילה הבינלאומית: "המשטר האיראני ממשיך למקד את מאמציו בתוקפנית צבאית במקום לטפל במחדליו בטיפול במגפת הקורונה במדינה, ובעשרות אלפי האזרחים האיראני שנפגעו".