לפני התשובה לבג"ץ: רשות המסים מודיעה על ארכה לדיווח למע"מ ולתשלום מס עבור ינואר-פברואר 2020

ימים אחדים לפני הדיון בבג"ץ בעתירת לשכת רוה"ח, הודיעה רשות המסים על ארכה נוספת לעסקים המדווחים למע"מ בדיווח דו-חודשי - עד ל-18 במאי • נשיאת הלשכה, רו"ח איריס שטרק: "צעד ראשון וחשוב אך לא מספק"

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, החליט על מתן ארכה נוספת לעסקים המדווחים למע"מ בדיווח דו-חודשי, וקבע כי הדיווח והתשלום עבור החודשים ינואר ופברואר 2020 יידחו פעם נוספת עד לתאריך 18 במאי 2020. כרגע אין שינוי למדווחים בדיווח חד-חודשי. 

בהודעת רשות המסים על הדחייה נכתב כי ההחלטה על הדחייה הנוספת התקבלה במטרה להקל על המגזר העסקי, בדגש על עסקים קטנים, בהתמודדות עם הקשיים התזרימיים ועם ההשלכות הכלכליות של ההגבלות שהוטלו על המשק כחלק מההתמודדות עם מגפת הקורונה.

מה שלא נכתב בהודעה זה שבעוד מספר ימים המדינה אמורה לענות בבג"ץ על השאלה מדוע אינה דוחה את מועד הדיווח ותשלום המסים שאמורים להתבצע החודש.

נזכיר כי לשכת רואי החשבון עתרה השבוע לבג"ץ בדרישה להורות לרשות המסים לדחות את הדיווח ואת תשלומי מע"מ ומס הכנסה. המדינה אמורה להשיב לעתירה זו עד 26 באפריל, יום לפני הדיווח והתשלום.

הודעת דחיית הדיווח היא בהמשך לארכה קודמת שניתנה באמצע במרץ, אז נקבע מועד הדיווח והתשלום של עוסקים המדווחים למע"מ בדיווח דו-חודשי עד לתאריך 27 באפריל 2020.

לדברי רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון, "הדחייה במע"מ לעסקים המדווחים על בסיס דו-חודשי היא צעד ראשון וחשוב, והגיע הזמן שייעשה, בהמשך למאבק שאנו מובילים. אולם אנו לא מסתפקים בדחייה חלקית ודורשים דחייה של חודש גם לעסקים המדווחים על בסיס חודשי וכן בתשלומי מס הכנסה".