נעילה מעורבת בוול סטריט; זום זינקה ב-12% לשיא חדש, גיליאד ירדה ב-4.3%

הדרישות הראשוניות השבועיות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-18 באפריל הסתכמו בכ-4.4 מיליון • מדד הייצור למגזר השירותים בארה"ב ירד לשפל היסטורי באפריל • מחיר הנפט מסוג WTI קפץ ב-29%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ה') במגמה מעורבת. מניית גיליאד רשמה ירידה חדה לאחר שארגון הבריאות העולמי חשף בטעות תוצאות מניסוי שנערך בסין בתרופה רמדסיביר של חברת גיליאד, אחת התרופות הנחשבות למובילות לטיפול בקורונה. הארגון העלה מידע מן הניסוי וסיווג את התוצאה כ"שלילית". לדברי חברת גיליאד, הסיווג הזה הוא טעות, ובשעה זו נבחנות התוצאות כדי לראות אם ניתן להסיק מהן מסקנות כלשהן.

אינטל  רשמה ירידה לקראת פרסום דוחותיה ומנגד, זום  בלטה בעלייה חדה.

בקרב המניות הישראליות בלטה פלוריסטם  בעלייה חדה במחזור גבוה. 

20:50

העליות בוול סטריט מתמתנות, על רקע דיווחים כי התרופה הנסיונית של גיליאד לטיפול בקורונה נכשלה בניסוי. מניית גיליאד  צונחת בתגובה. 

הנפט ממשיך בהתאוששות וחוזה WTI ליוני מזנק בכ-23% לרמה של 16.5 דולר לחבית. 

19:05

עליות של יותר מ-1% במדדי המניות המובילים בוול סטריט. בבורסות אירופה ננעל המסחר בעליות של 0.9%-1%. 

הנפט ממשיך בהתאוששות וחוזה WTI ליוני מזנק בכ-30% לרמה של 17.95 דולר לחבית. 

מניית לאס וגאס סנדס  מזנקת לאחר שהחברה פרסמה תוצאות טובות מהצפי לרבעון הראשון. 

16:50

מדד הייצור של IHS MARKIT למגזר השירותים בארה"ב נפל באפריל לשפל היסטורי של 36.9 נקודות, לעומת קריאה של 48.5 נקודות בחודש מרץ האחרון. קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות הפעילות הכלכלית.

הנפט מזנק ב-25% ומספק אופטימיות למדדים שמטפים בכ-1% בוול סטריט. מדד הפחד (VIX) מאבד 5%.

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. זאת, לאחר פרסום נתוני האבטלה מוקדם יותר. 

אינטל  נסחרת בירידה קלה. החברה תפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון לאחר סיום המסחר. 

הנפט ממשיך בהתאוששות וחוזה WTI ליוני מזנק ב-20% לרמה של 16.5 דולר לחבית. 

15:30

הדרישות הראשוניות השבועיות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-18 באפריל הסתכמו בכ-4.4 מיליון. כך פורסם לפני זמן קצר בארה"ב. הנתון היה בהתאם לצפי הכלכלים. 

בחמשת השבועות האחרונים הסתכמו הדרישות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב ביותר מ-26 מיליון דרישות, על רקע משבר הקורונה.

בכך למעשה איבד המשק האמריקאי את כל המשרות שנוספו לכלכלה ב-11 השנים האחרונות, מאז החלה ההתאוששות מהמשבר הגדול של 2007-2008. 

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעוד כשעה במגמה מעורבת. 

הנפט ממשיך בהתאוששות וחוזה WTI ליוני מזנק ב-18% לרמה של 16.3 דולר לחבית. 

14:30

באירופה נמשכת המגמה המעורבת. מדד סטוקס 600 מטפס בכ-0.2%, בגרמניה ובלונדון נרשמות ירידות קלות ובורסות מילאנו ופריז מתחזקות.

בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט נרשמת יציבות, עם ירידות קלות במדד דאו ג'ונס. 

נמשכים הזינוקים בנפט: מחיר חבית מסוג WTI למסירה ביוני עולה קרוב ל-13% לרמה של 15.5 דולר, ואילו חבית ברנט מתייקרת ב-8% ל-22 דולר לחבית. 

13:00

נתונים כלכליים המשקפים את ההשפעות של הסגר החברתי והשיתוק הכלכלי עקב בצל מגפת הקורונה שפורסמו היום מציגים תמונה עגומה של הכלכלות באירופה. מדד מנהלי הרכש (PMI) של IHS Markit ירד מרמה של 30 בחודש שעבר ל-13.5 בלבד באפריל, "חודש שבו נרשמה פגיעה חסרת-תקדים לכלכלות גוש האירו", לפי אנליסטים של Markit. כל ערך מתחת ל-50 משקף התכווצות צפויה של הכלכלה. קרן המטבע העולמית חזתה ירידה של 8% בצמיחה של אירופה השנה כתוצאה ממשבר הקורונה. מחר ייפגשו מנהיגי אירופה באמצעות שיחת וידיאו לדון בצעדים נוספים לסיוע כלכלי כדי להיחלץ מהמשבר הכלכלי שנוצר כתוצאה מהמגפה.

12:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת, בשינויים קלים במדדים המובילים. מדד סטוקס 600 נסחר בעלייה מינורית סביב רמת הפתיחה, עליות של 0.3% ו-0.7% נרשמות בפריז ובמילאנו, התאמה, ואליו בורסות לונדון ופרנקפורט מאבדות 0.1% ו-0.3% בהתאמה.

עלייה של 2.6% נרשמת במגזר הנפט והגז ביבשת, על רקע ההתאוששות במחירי הנפט, ומגזר הטלקום מאבד יותר מ-1%. 

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת עם עליות של 1.5% בטוקיו, ירידות של עד 0.5% בשנחאי ובשנזן, עלייה של 0.35% בהונג קונג, ירידה קלה באוסטרליה ועליות של כ-1% בקוריאה.

הפעילות העסקית בגוש האירו צללה באפריל לרמות שפל, על רקע הנזק החמור ממגפת הקורונה. מדד מנהלי הרכש של IHS Markit, שמודד גם את ענף השירותים וגם את ענף הייצור, צנח ל-13.5 נקודות באפריל, כך לפי נתונים מקדמיים. בחודש מרץ כבר רשם המדד את הצניחה החודשית הגדולה ביותר שלו אי פעם לאחר שירד ל-29.7 נקודות. רמה של מתחת ל-50 נקודות במדד מייצגת סבירות גבוהה לירידה בצמיחה. 

בצרפת צנח מדד מנהלי הרכש לאפריל ל-11.2 נקודות מ-28.9 נקודות בחודש שעבר, והוא רושם את הרמה הנמוכה ביותר שלו מאז החל המדד לפעול ב-1998. בגרמניה נרשמה צניחה מ-35 נקודות במרץ ל-17.1 באפריל, גם כן שפל חסר תקדים.

עליות נרשמות במניית קרדיט סוויס  לאחר שהבנק דיווח על קפיצה של 75% ברווחי הרבעון הראשון. 

מניית רנו  יורדת לאחר שיצרנית הרכב רנו דיווחה על ירידה של 19.2% בהכנסות ברבעון הראשון.

מניית קמעונאית הנסיעות השוויצרית Dufry  מזנקת 9% ומובילה את העליות במדד המוביל. החברה פרסמה את תוכניותיה לחיזוק מבנה ההון שלה. 

 

10:15

בורסות אירופה נפתחו במגמה חיובית על רקע ההתאוששות  במחירי הנפט הבוקר. הדאקס הגרמני מוסיף 0.25% לערכו, הקאק בצרפת עולה ב-0.77% והפוסטי הבריטי חיובי גם הוא.

בהמשך היום צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש של גוש האירו לחודש אפריל.

היום סוודבנק וקרדיט סוויס יפרסמו את תוצאותיהן לרבעון. גם חברת הרכב רנו ושניידר אלקטריק צפויות לפרסם את דוחותיהן.

09:30

החוזים על הנפט למסירה ביוני מזנקים בכ-10% לרמה של 15.2 דולר לחבית וזאת בהמשך לציוץ של הנשיא טראמפ אתמול שהורה לכוחות הצבא האמריקאים להשמיד כל איום איראני שעשוי להתקרב ליד מוקדים אסטרטגיים.

שר האנרגיה הרוסי, אלכסנדר נובאק, אמר אתמול שלא צריך להפוך את סיפור התרסקות הנפט לדרמה. נציין כי החוזים למאי שצנחו לטריטוריה השלילית מוקדם יותר השבוע מתייחסים לנפט אמריקאי (WTI), אם כי נרשמו ירידות בכל סוגי הנפט על מוצריו.

בשעה זו המדדים המובילים באסיה נסחרים בעליות. מדד הניקיי מזנק ב-1.5%, הונג קונג עולה ב-0.5% ושנחאי ללא שינוי. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט נסחרים בשעת בוקר מוקדמת זו בטריטוריה הירוקה.

08:50

נטייה חיובית נרשמת בשוקי אסיה, על רקע המשך ההתאוששות במחירי הנפט. המדדים בשנחאי ובשנזן עברו לעליות קלות. בורסות טוקיו וקוריאה הדרומית מתחזקות ב-1.2%. ירידה קלה נרשמת באוסטרליה. 

בארה"ב לא נרשמים שינויים גדולים בחוזים העתידיים. המשקיעים מצפים היום לנתונים על תביעות אבטלה חדשות.

מחירי הנפט ממשיכים לזנק: הברנט עולה ב-12% וה-WTI ב-13%. 

בנק קרדיט סוויס  דיווח על עלייה של 75% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2020, הדוח הראשון שעליו חתום המנכ"ל החדש, תומס גוטשטיין. עם זאת הבנק הפריש 568 מיליון פרנק שוויצריים להפסדים פוטנציאליים כתוצאה ממגפת הקורונה. 

הבנק דיווח על הכנסה של 1.31 מיליארד פרנק שוויצרי בשלושת החודשים שמסתיימים ב-31 במרץ 2020, לעומת 749 מיליון ברבעון המקביל ב-2019. 

07:00

בשוקי אסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת, כשברקע נמשכת התאוששות מחירי הנפט מאתמול, שמוחקת חלק מהירידות חסרות התקדים של התקופה האחרונה. המדד בבורסת שנחאי נסחר בירידה מינורית סביב רמת הפתיחה ובשנזן נרשמת ירידה של כ-0.3% במדדים המובילים. באוסטרליה לא נרשמים שינויים מהותיים.

בהונג קונג מוסיף מדד הנג סנג 0.2%, בטוקיו מטפס הניקיי ב-0.7% ובקוריאה הדרומית נרשמת עלייה של 0.5%. 

בשוקי הנפט, מחיר חבית מסוג ברנט עולה ב-3% ל-21 דולר ומחיר חבית מסוג WTI עולה ב-5% למחיר של 14.3 דולר. זאת לאחר זינוק במחירים אמש, שהקפיץ את מחיר ה-WTI ב-19% ואת מחיר הברנט ב-5.4%, לאחר יום תנודתי במיוחד שבמהלכו כבר נרשמו ירידות חדות. 

כלכלת קוריאה הדרומית התכווצה ברבעון הראשון של 2020 בשיעור הגבוה ביותר מאז 2008. התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) ירד ברבעון ב-1.4% בהשוואה לרבעון הקודם, כך לפי הערכות מתקדמות של הבנק המרכזי בקוריאה שהתפרסמו היום. זאת בעקבות הפגיעה שספגה המדינה מווירוס הקורונה. המדינה הייתה מהראשונות מחוץ לסין שדיווחה על התפרצות גדולה של המגפה, אם כי לאחרונה חלה הקלה במצב ובחלק מצעדי הסגר.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים שהתחזקו לקראת הסיום; מדד דאו ג'ונס סגר בעלייה של כ-2% או יותר מ-450 נקודות, S&P 500 טיפס ב-2.3% והנאסד"ק זינק ב-2.8%.